Monday, January 4, 2010

God Must Be Crazy

Cutto:

Int:
Sebuah Pansetren
Masa:
Senjakala
Visual:
Ramai anak-anak murid pengajian pasentern itu
mengadap Guru mereka Kiyai Maulana Nawas
yang sedang gering takah 3.
Maulana Nawas guru yang tersohor dan alim
amat terkenal di alam maya.

Fadeto:

Ext:
Sakartulmaut
Masa:
Fatamorgana
Visual:
Maulana Nawas kelelahan begelut payah
di ambang sakarat.tiba-tiba muncul
lelaki berwajah Isa.

lelaki berwaja Isa:
Aku Allah...aku Jesus
Kami ada lah sama...
Mari lah anakku...ayuh
bersamaku jgn ragu...

Maulana Nawas pun mengalas
kayu salib..terbang bersama
Jesus.

Cutto:

F.Back
Masa:
Siang/10hari sebelum
visual:
.Maulana Nawas duduk
menyembang dengan Sipacal Ubi yang
hina dina.

Maulana Nawas:
Apa dipertikaikan Nasara
hendak mengunakan nama Allah.
Allah hak semua mahkluk!!!!

Sipacal Ubi:
Hamba kurang faham kenapa
di daerah kita saja mereka
beria-ia...Tidak pulak
puak yang di Rome sana..
dari akal patik yang dangkal
ini seperti mereka mempunyai
maksud yang lain yang lagi besar
mudaratnya bagi kita-kita disini.

Maulana Nawas:
Ha..ha..ha..ilmu kau terlalu
jauh lagi untuk sampai ubi..

Sipacal ubi:
Ya benar maulana..maka kerana
itu lah yang menjadi buah bimbang
hamba yang jahil ini..juga pacal
pacal hina yang banyak...tauhid
uluhiyah itu masih kami tergagap
gagap...tambah malang lagi saudara
hamba yang di luar sana yang masih gemarkan
rancangan Melodi dan Terjah...bab2
tauhid tidak pernah mereka endah.
Bagi fikiran hamba yang rendah ini
elok dikukuhkan hukum2 hudud yang
termaktub..elok dicegah pekara yang
mudarat.

Maulana Nawas:
Hah itu kata orang yang tak
mencapai darjat...Bagi aku ilmu aku
cukup ampuh untuk mereka rosakan
akidah aku...tiada khuawatir bagiku..

Cutto

Int:
Ruang tamu Rumah Hj.Panil
Masa:
siang/12tahun kehadapan
Visual:
Di rumah mewah Pengacara tersohor
negara Bolehland.Tn.Haji Panil Pawi
baru selesai Sholat Dzohor.Dia didatangi
anak bongsunya Abd Kudus 5thn.

Abd Kudus:
Abah...tadi Richard bagi
gambar Allah kat adik..ni
gambarnya Bah...

Tn.Haji Panil:
Emmmm...cantik gambar Allah ni
nanti kita framekan ya dik...

Fadeto:

Cont
Visual:
Skrin tv Hj.Panil menayangkan
end credit Pilem 2012

End

9 comments:

benludin said...

hudud didahulukan...allah diutamakan...terbaekkkk bro...

kalau jumpa tuan hj.panil tu nanti gua nak potong anu dia..lepas tu nak diframekan

Anonymous said...

hehehe.wa gelak baca tulisan ben.
wa gelak gak baca nukilan lu bro ubi.
sungguh kreatip.dalam maksudnya.
p.c.

Anonymous said...

hehehe.wa gelak baca tulisan ben.
wa gelak gak baca nukilan lu bro ubi.
sungguh kreatip.dalam maksudnya.
p.c.

INTAN RH said...

Moga tercapai maksudnya.

jawa peranakan said...

diversion tactic

amey ahmad said...

sangat terkesan di hati.. thanks bro..

benludin said...

pc,
taknak frame pun takper, ia boleh juga dibotolkan...

Hashim Zabidi said...

Dua tokoh:
Maulana Nawas dan Tn Hj.Panil
iman mereka belum pasti
syirik mereka masih diuji.

akiart said...

TAKBIRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!

cutttttttttt!!