Monday, March 15, 2010

Sayang Salmah





Auranya amat menyakinkan bahawa dia bakal

menjadi bintang terkenal.Satu lagi hero pilem

melayu bakal lahir.Itulah ramalan saya.Makanya

dengan tujuan untuk eksen-eksen,ya sememangnya

melayu tidak boleh lepas daripada elemen eksen

dalam hidup kan?...saya pun memberi dan Ben

serta Dino bersetuju kami menukar nama dia

kepada C.D Jay…oh ya nama di dalam I.C

beliau ialah Sedi Bin Jantan..


“Abang aok tolong lah keh…bagi lah keh kerja”


“Keja mende?”


“Keje mende2 je la…kalau aok tolong keh,nanti di akhirat

sana keh akan cakap dengan tuhan,di dunia dulu aok lah

orang yang baik dengan keh…aok lah yang tolong keh..”


Terlanjur dah sampai ke Lepih,saya rasa elok

juga rasanya PM mengziarah sedara kita ni.

Mudah-mudahan PM juga bakal mendapat

credit dari tuhan .C.D Jay ini jejaka keramat

Oh ya sepekara lagi saya lihat tandas

CD Jay tersangat uzur,pintunya roboh sudah.

Sewaktu qadarhajat barangkali dia cuma melindungi

bahgian malunya dengan baldi,tidak mungkin

dia tega menutup dengan tangan,itu menyukarkan

dia hendak merokok.Ramai perokok memaklumkan

pada saya merokok sewaktu membuang air besar

adalah masa paling nikmat…lupa pulak saya nak

bertanya pendapat Dick Tracy.


“Bapok sedare keh kejam abang…!!! Rumah pesaka tu

dia kunci..tak bagi keh duduk..keh terpaksa tido

di beranda jer lah”


Melihatkani habitat CD Jay,kita yang waras ni pun

akan menjadi gila…


“Keh nit tok sakit abang kan…keh ni waras kan?”


“Tok..tapi aok kena rajin makn ubatlah”


“Tapi mok keh skit bang..kesian dia!”


“Kesian”


“Tolonglah keh abang..keh ni orang susoh..!

Keh boleh belakun abang…keh bole bawok

watok hero macam Awie tu…keh peminat

Awie sebeno eh…lagu dia semua keh afal!”


Alamak!!! Dia tidak tahu menjadi artis itu

susah..silap haribulan sengsara.Pakaian

Glamour nak selalu digosok tak boleh lusuh.

Percuma saja nanti mental dia semakin

terbeban.Makin banyak ubat kena telan.

Kecuali..ya..kecuali kalau dia sanggup

bikin kilang dadah mini sendiri..


Malam itu saya tak lena tidor..terkenangkan

nasib bakal hero pilem melayu ni yang

terpaksa tidor di lantai simen bertemankan

agas dan nyamuk.Dia sering diketawakan

namun sengsara batinnya siapa yang tahu.


Sayang Salmah

7 comments:

aku said...

rokok te timer mase qadarhajat..
takde rokok, supe mkn idok belauk weh..

INTAN RH said...

tutup dgn baldi? popaleh...

akiart said...

ceh!!!
kawen tok termasok yeng meghrokok dalem jamben

Hashim Zabidi said...

Sayang salmah.

CD Jay dah pergi skrin tes kat pdg.Tengku, mudah-mudahan dia dapat watak cari kerja.

Kalau sayang salmah tak gi KL, boleh bawak dia jumpa isteri PM.

Kesian CD Jay...

ubilepih said...

1)aku..ha..ha..wa sudah lam berhenti merokok...

2)Intan baldi tu pun dah sumbing bibirnya...begitulah secebis cerita kehidupan insan rabak2 di bumi permai ini...ha..ha..

3)tak pe tandas KL di jamin bersih dan segar kut sebab semenjak dua menjak ni PM suka melawat jamban.

4)Betul gak patut CD Jay jumpa kak Moh..mana tahu dia hulur sekupang 2kupang bole juga dia beli rokok..

Insan Bokoh said...

Bro..
Kdg2 terasa bersyukur ya amat. Allah bagi dah kita boleh hidup berdikari. Wa pun tak tahu perasaan apa yg terpaksa ditanggung dek CD. Sebaya dgn wa... Wa nak ke Lipis nanti. Boleh bawakan wa jumpa CD?

ubilepih said...

Bole Sis just awasi renungan mata si Hero melayu itu...ha..ha..