Tuesday, July 14, 2009

Rush Hour


K.L Sentral.
Tiada apa yang menarik,menaiki komuter di waktu puncak
bersesak-sesak,bahang panas tubuh2 manusia mematikan
nyaman penghawa dingin.Mual menjolok ruang tekak tika
terhidu hamis peluh bangla yang berbaur dengan tengik
oudour muranhan neng2 seberang,barangkali juga dari
Gro2 bermekap tebal.
Mujur muntah ku tak terluah,keatas peha gebu mulus
sang amoi bercelana panas pendek.Aku juga berdoa
agar jalur tetek amoi itu tidak tecemar oleh isi
perut aku yang likat dengan kari mamak.
Di sudut jauh sepasang remaja melayu,telah melucutkan
malu aku kira kerana mereka gagal menafsir maksud
lambang amaran bercumbu di dalam tren,sedangkan
aku lihat tanda amaran itu jelas tertera di kaca jendela.

Selamat menjadi marhaen.

P/s saya tangguhkan sambungan siri pengembaran
Nature Guide saya kerana rasa mual ini.

15 comments:

INTAN RH said...

Satu tika dulu, KL Sentral tmpt wajib koi pegi. Segalanya pantas..

pantas membeli..
pantas memakan..
pantas menyucuk..
pantas mencopet..
pantas bercumbu..

:)

binjidan said...

haha pasti pengalaman itu indah bukan..maka raikan hidup

bob geldofg said...

sebab dahulu
di situlah tapak kubur tentera jepun

ubi said...

1)Intan oh ye ke?...:)

2)Nik yooo bro raikan-raikan ayooo

3)La lepas PPSMI tak laku ni dah tukar nama BOB plak..ha..ha

Purple Crayon said...

dalam tren sesak, belum lagi yg menjalankan aktivi menambahkan ekonomi dan sosialnya secara illegal. nak komplen pada sapa?

bebudak melayu dgn bangganya ber-cumbuan dalam tren,nak komplen pada sapa?

perlukah dikomplen pd mereka yg kerusinya tinggi dan berpangkat serta berdarjat..........atau rakyat marhaen bertindak sendiri?

p/s: peghh aku pun dah guna ayat skema hang ni `marhaen' hehehe.

Anonymous said...

Pernah aku naik tren bawah laut masa waktu puncak utk pegi kerja di Hong Kong. Terdapat kerusi kosong dikhaskan utk org OKU dan org tua. Sekor manusia pun tak duduk dikerusi2 tu.

Kat sini..ehmmmm jangan harap!!!! Apatah lg bila ada Bangla bangsat dan Indon gampang...

shuk

Anonymous said...

Kisah 2

Lepas makan malam, aku bersama rakan pejabat dari Britain bersiar2 Padang Kota, Penang. Waktu ketika itu hampir 12 malam. Lalu terserempak lah dgn sepasang 'antu longgok' tgh bercumbuan dlm gelap.

Dia tanya aku, kenapa pasangan tersebut bercumbu dlm gelap pada hal mereka orang Islam (si antu betina tu bertudung). Setahu dia, orang Islam tak boleh buat mcm tu.

Dia pernah berada di beberapa negara Arab tp tak jumpa lak 'antu longgok'

Islam made in Malaysia. Tapi hanya segelintir je mcm tu.

shuk

Anonymous said...

Kisah 2

Lepas makan malam, aku bersama rakan pejabat dari Britain bersiar2 Padang Kota, Penang. Waktu ketika itu hampir 12 malam. Lalu terserempak lah dgn sepasang 'antu longgok' tgh bercumbuan dlm gelap.

Dia tanya aku, kenapa pasangan tersebut bercumbu dlm gelap pada hal mereka orang Islam (si antu betina tu bertudung). Setahu dia, orang Islam tak boleh buat mcm tu.

Dia pernah berada di beberapa negara Arab tp tak jumpa lak 'antu longgok'

Islam made in Malaysia. Tapi hanya segelintir je mcm tu.

shuk

WanBeruas said...

..masa aku menunggu bas utk balik kerumah dari kerja tahun 80an dulu kat Medan Kidd, sepasang burung antu ditampar ketika sedang bercumbu oleh pak guard..sampai kena begitu sekali nak mengajar orang kita erti adap dan adat apalagi dosa pahala..???!!!Tah laa..

Ubi said...

1)Tq Shuk 4 sharing

2)Wan...ha..ha..ha..payah nak cakap..

3)Putple...sila belanja wa kopitiam..ha..ha.

Anonymous said...

Frankly, masa sekoloh dulu walau sampai Porm Pive, tok ler tergamok nok buat keje2 mcm tu. Ada lagi rasa malu. Tp bebudok sekarang ni terrer belake. Bab burong hantu tu lah.

ummzaid said...

ada org tutup aurat senang, tutup malu tu yg payah..

ada plk, ttp malu senang, ttp aurat plk payah..

Anonymous said...

Semalam, aku bawa anak2 aku naik LRT setelah sekian lama tak jalan2 naik LRT. Betul cakap nkau ubi, aku memang mual dan meluat tengok perangai sesetengah manusia dlm LRT.

Ada sekor betina and sekor jantan ni. Konon2 "loving couple". Si betina ni duduk atas riba si jantan tanpa hirau org lain dok perhati dgn rasa mual. Demi Allah dan Rasul, ini bukan fitnah tapi aku tengok dgn dua biji mata aku ni. Malu dengan anak aku berada di sebelah.

Aku bukan nak kutuk, si jantan ni kalau tengok dari segi raut muka, memang ada talent utk masuk rancangan 'Bersama mu TV3' dalam 10 tahun lagi. Dengan cermin mata 'Gucci' tiruan RM10 dan gelang besi RM5, memang berlagak dan tak ada rasa malu.

Si betina pulak merangkul leher si jantan tanpa rasa segan. Pakai tudung pulak tu.

Lebih menghairankan perangai pelik2 ni hanya ada pada meLAYU !!!!

Sila baca catatan aku di bawah lagi..

shuk

Anonymous said...

Anak aku adalah OKU (Nadiah). Bila berjalan, kakinya agak tempang.

Semasa saya dan dia berjalan2 di KLCC semalam, saya jalan dibelakang dia kerana asyik leka menjamu mata melihat gerai2/kedai kat situ.

Diantara aku dan Nadiah ada 2 orang cleaner perempuan yg dah berumur dan dah dekat nak mampus.

Salah sorang dari mereka meniru2 cara anak aku berjalan. Mengejek2 lah tu TANPA mereka sedar di belakang mereka adalah bapak Nadiah.

Apa lagi aku memang baran bila anak aku diperlakukan begitu. Lantas aku tengking dia depan orang ramai.

"Lebih baik makcik jangan pakai tudung dan baju. Biar nampak tetek dan p#*i !!!" Aku nasihat dengan umur mereka dah nak mampus tu sedar2 lah diri sikit. Aku hina pekerjaan mereka lagi yang tukang cuci taik dan kencing orang dalam tandas...

Persoalannya mengapa perangai ni ada pada meLAYU ?????

Boss2 aku Mat Salleh yang kapir tu cukup respect anak aku yg OKU.

shuk

Insan Bokoh said...

Waa.. bro...
'Hangat' sungguh topik dlm nih... Hehe...

Shuk...
Ko bg aku nama cleaner tuh. Meh aku complain kat management KLCC.