Wednesday, August 5, 2009

Nature Guide: Lost in space




Usai solat subuh saya bergegas ke tandas awam terminal bas K.T.
6.30 pagi 17hb,mengujungi tandas ini saya berhasrat mencadangkan
agar pihak pengurusan tandas awam ini dapat membuat rombongan
lawatan sambil belajar ke Kuala Lipis.Sila lawat dan tinjau2 bagaimana
si penjaga tandas awam stesen bas Lipis menjalankan tugasannya.
Tapi maaf jangan belajar dengan pihak pengurusan masjid di sini
kerana mereka masih kurang cekap dalam bab menjaga kebersihan
tandas.

Kerana pihak hotel masih belum mengizinkan saya chekin,saya akur
dengan saranan abang perebet sapu tadi supaya saya mengalas perut
dahulu di warong kampong di sisi hotel tersebut.7pagi pihak warong
itu baru mula mahu menjalankan urusniaganya.Saya tetarik dengan
khidmat pelangan yang di berikan oleh pelayan tersebut.Ceritanya
begini,dalam jarak lebih kurang 1o kaki dari saya anak muda itu
itu memberikan bahasa isyarat menujukan jari telunjuknya kepada
saya kemudian ibu jarinya di sua2kan ke mulut beliau.Saya faham
maksud beliau menayakan sama ada saya mahu memesan minuman
Saya menulis di kertas besar2 "KOPI O" dan pamerkan kepada
anak muda itu.

"KOPI O se meja depang!!!!!"

La saya ingatkan dia bisu tadi.Baru saya faham lain padang lain
belalang.Nasib baik nasi dagang di sini sedap.

7.30 pagi.

"Cik nor mengantuk dan penat saya hilang bila mendapat senyuman
manis dari awak terima kasih.Agak nya orang2 sini manis2 belaka
macam awak ye?...hi..hiii"

Tanpa bersusah payah menunggu saya di izinkan checkin,biarpun
masih jauh dengan waktu di izinkan oleh peraturan hotel.(WINK).

Saya melepas geram dengan tidor seharian skip lunch.Selesai asar
bila hari dah agak redup saya ke pantai Batu Buruk.

"Batu Burukkkkkk.....!!!!!"

"Ngape nama mu buruk,sedangkan tempat mu elok aku tengok?"
"cume agok pelik,gedung A&W besor di sini,makanang nya bukang
molek..cuma nanti perut mu buncek,tak lawo mu,awang..wok..!!"
"Aku arap2 bior lah gedung kepok lekor atau kedai ikang singang
mok moh yang beso di sini baru la kena..dok gitu?"

11 comments:

aku said...

aku penoh gek jalang ganu,
tapi dok sempak nok singgoh batu burok..

jawa peranakan said...

ada urusan apa di terengganu bro? dapat projek repair bumbung stadium ke?

Ms Diamond said...

Bro, nape tak gi tandas Syahbandar? Dekat jek dgn terminal bas tu. Tandas Syahbandar tu, bro blh tido dlm tandas hehe..punye la eksklusif.

Koi tak brapa minat lepak kat Batu Burok, tmpt aim pencegah maksiat hehe

Ms Diamond said...

Eh, lupa plak, baru ni koi lalu kat Lepih, nak gi ke kota budu. Koi tgk sepjg jln penuh dgn lalang, org mjlis tak mesin ke.

Koi knl dgn DO Lepih tu, kwn mak sedara koi. Duda weh...mgkin dia sibuk cr calon hehe.

ubilepih said...

1)Aku tq.kerana sudi masuk panngung gua.

2)Bro ini sambungan siri cerita Nature Guide wa..kisah pengembaran xplorasi dgn bob kat P.Redang ari tu lah...ha..ha..ha.ini kira mini siries bro..ha..ha

3):)Diamond kalau aok baca ini kisah besiri.dalam siri lalu saya ada cakap ini 1st time selepas puluhan thn saya tak ke KT.So saya tak tahu lagi akan keujudan Sahbandar tu.ha..ha..ha,org tua yg pemalu seperti saya biasanya tidak punya problem dgn pencegah maksiat..tidak ada apa yg nak di aimkan terhadap saya yang pemalu ini.
Kena buat operasi lalang lah gamoknya...saya tak pasti sama ada itu kerja org majlis atau kontrator Roadcare.Maaf saya bukan org gomen,saya cuma marhaen yg rabak.

ooo gitu,saya cuma kenak jauh2 je DO tu...dude? cari Calon?..saya nampak pangkal nama aok tu masih lagi Ms...tak nak isi borang?:)

ubilepih said...

opppssss!!! Intan maaf kerana kamu telah tukar identiti saya tak perasan.Tambahan pulak kamu gunakan Title Ms.di pangkal nama kamu...yg saya rasa sepatutnya Mrs...ha..ha thousand applogizeeeeeee!!!!

benludin said...

kome suka jalang-jalang

ubilepih said...

Jalang2 jgan cari JALANG nanti kena Pegang..tegang...

Insan Bokoh said...

Wah..wah..wah.. mung neh!

Anonymous said...

bro, lu pekena nasi dagang di primula besh oooo...aku taktau la ila lagi nak jalan2g cari makang2 kat ganu nih...hari tu gi duk pulun kepok lekor panas2 jek ;)
p.crayon.

Ms Diamond said...

Its ok bro, :). Ekceli koi ketenteraman koi terganggu dek suara pencegah maksiat setiap kali nak menjamu pandangan ke lautan luas..