Sunday, October 4, 2009

Kembara Seniman Jalanan




Memiliki hidup mewah,isteri jelita,kereta bergaya

kediaman persis istana…emmm itulah interpretasi

saya tentang bahagia.Bermunajat lah saya saban saat

memohon pada tuhan agar tuhan memperkenankan

pinta.Itu suatu ketika dalam farsa hidup saya.

Lama saya terperangkap dalam jaringan fikir begitu.

Namun bila apa yang di pinta tak kunjung tiba

saya jadi amat kecewa.Hati mula melara dan paling

jahanam hati jahat mula mempertikaikan Tuhan.

Aduh!!!

Tapi tuhan itu punya rencana lain untuk saya.

Dia itu Maha pengasih Maha Penyanyang.

secara tidak terjangka akal sebenarnya Dia sedang

memberi ajar bahawa interpretasi saya itu salah

dan nanar.Secara pelahan saya mulai faham setelah

dewasa bersama usia dan pengalaman.Kiranya

bahagia itu anugerah nikmat untuk di hargai datangnya

ia tidak berbentuk material duniawi semata,

Rupanya saya juga bisa berbahagia bila bangun dari

tidur mampu mendengar kicauan burung.Bahagia juga

bila melihat rerama menari di gigi air,air sungai yang

jernih menelusur di celahan batu-batu…bahagia juga

saya bila tidak sesak nafas saban hari menelan asap cemar

dari kehidupan kota metropolitan…ha..ha..ha..

Berbahagia sekali saya kerana tuhan memberikan

hati yang masih merasa belas terhadap kesusahan orang.

ya sifat belas itu juga membahagiakan.

Dari rasa belas terhadap nasib etnik pribumi saya lahirkan

Raungan Anak Belantara.Dari rasa belas terhadap anak manusia

yang resah dengan racau dan kalut dunia, saya luahkan

Lagu Aman Lagu Damai.Dua buah ilham rasa saya telah

Meor dendangkan di dalam D.R.U.R nya.Kesudian Meor itu pun

menjadi buah bahagia saya.Terima kasih Bro

Maka jadinya sekarang bahagia saya sifatnya sesuatu

yang amat abstrak yang ada didalam.Cuma dapat di

rasai bila saya mampu menghargai nikmat anugerahNYA

Sekiranya tuan.puan dan nyonya sudi untuk

berkongsi secebis dari rasa bahagia saya dapat kan DRUR

dari Meor dengan membuat pesanan terus ke:

MEOR YUSOF AZIDDIN MEOR HASSAN

CIMB:14410078931526

no talipon:0125901798

11 comments:

binjidan said...

bahagia nya la gua membaca entri ini...:)

ubilepih said...

salam nik terimakasih kerana bahagia..ha..ha

meor saiful rizal said...

sempoi la bro..heheh

ubilepih said...

ha...ha..ha wa melatih diri untuk sempoi2 je...ha..ha..kita ni akhirnya ke situ gak...ha..ha

pokde nan said...

betul..tu lah bahagia.kalo naik kreta kena tengok orang yg payah berjalan kaki..tgu bas.kalo kita berjalan kena fikir org yg tak dpt berjalan.kalau tak ada duit..kita masih mampu berusaha untok dpatkannya...kita bahagia.

Anonymous said...

wa setuju apa lu tulis, ubi.bahagia always ya :)
p.c.

INTAN RH said...

Bro, koi bahagia dlm kelas koi sndiri :)

slmt berbahagia, bro. dun sad-sad.

benludin said...

sifat qana'ah namanya tu.....

ubilepih said...

1)PC tq...tulisan wa ni ada lah wa dalam linkungan kotarasa wa sendiri...org lain bahagia cara lain..masing-masing..ha..ha

2)wow Intan wa aok ada kelas yek...koi kalau duduk dalam kelas rimas..ha..ha..ha.Sad ha..ha..itu sekadar elemen idup..wa raikan saja..ha..ha

Anonymous said...

Meor jual kat Maskara rak? Saya malas pesan melalui pos.


Water Lily

ubilepih said...

Lili cuba call dia,saya pun tak pasti
sebenarnya!!!.24 hb ni ada pelancaran buku dia kat CM..kalau dapat berkunjung mungkin bole beli terus dengan dia..siap bole dapat tandatangan lagi..ha..ha