Wednesday, October 28, 2009

DOSTI


Petang Sabtu yang santai

Setelah selesai beliau merasmikan pelancaran buku Sembang Tepi Jalan Meor

Pyanhabib bertanya pada wa:

“OK TAK WA CAKAP TADI?”

Saya kata:

“OK SANGAT SEBAB LU CAKAP DARI HATI

DAN CAKAP LU TAK SERUPA Y.B”

(KETAWA)

Pyanhabib:

(KETAWA)

Kepada Meor:

Bro kalau di petang itu lu masih rasa belum puas menghibur,apatah lagi kami khalayak yang masih tekun mahu mendengar.Wa dan Ben sependapat elok lu bikin satu program lain untuk menghibur pengemar-pengemar lu dan rakan2.Kasi bikin Gig atau mini konsert contohnya,Wa rasa kalau lu bikin jauh di ulu Selanggor orang akan kunjung juga.Cuma wa rasa lu perlu bikin sesuatu yang lebih tersusun dan terancang baik dari sudut promosinya juga pengendalian program itu sendiri.Wa rasa Bro Pyan punya pandangan yang bernas bagi idea ini..cuba-cuba lah menyembang dengan dia.

Mesti kaw punya kalau Lu,Pok de Nan,Nik,Rahmat kasi bikin gig..ha..ha..ha

Mahu tak mahu lu orang kena terima bahawa lu orang sudah ada khalayak pengemar yang ramai bro..(KETAWA)

Rahmat:

Terima kasih kerana sudi melagukan LAGU AMAN LAGU DAMAI,wa tengok kepala Pak Samad pun bergoyang tanda terhibur(Ketawa)

Barangkali mood lagu itu serasi dengan jiwanya

(SENYUM)


9 comments:

benludin said...

nasib baik pyan makan petai lepas bagi ucapan..haha

benludin said...

t/kasih kat akiart sbb bawa petai.lepas ni bawak petai jeruk pulak.tak pun suruh waiter cina tu bakarkan petai tu.baru bertambah lagi nasi..haha

ubilepih said...

ajak akiart n pyan msuk utan cari petai..ha..ha..ha...layan tiupan Harp Pokde Nan dalam lagu raungan anak belantara weh...ha..ha..

akiart said...

wa setuju apa yg bro pyan ckp
"ni dari melakapun bawa petai...lu bdua dtg jauh2 tak bawa apa.."

(ketawa)

benludin said...

nanti gua bwk petai,jering,kerdas... lepas makan kita buang air kat toilet kedai cina tu.....(ketawa)

zizie ali said...

antara kosa kata yang dianggap tidak puitis: petai, jering, kerdas...
antara yang puitis: cemara, angsana, bambu...

WanBeruas said...

..bro kalu Meor turun Ipoh untuk Pesta Jiwa ll lu bole turun sama..orang Ipoh memang kemaruk pun termasuk le gua pun jugak..he hee..

Hashim Zabidi said...

Ya, Pian cakap dalam hati, tak serupa YB.

Saya suka ayat itu, ha ha ha

ubilepih said...

zizie...petai,kerdai dan jering
pamda,cerdas dan rajin...ha..ha..ha
apa-apa pun dalam dunia marhaen bisa jadi puisi..ha..ha

hajat hati nau join tapi jauh bro..ha..ha

pak hashim itu orang2 politik jadi salah faham selalu labelkan orang yang jujur sebagai pembangkang..ha..ha