Thursday, February 12, 2009

Batu Derhaka


Lantaran durjana Si Mulut Merahmungil pengulum biji gajus,semuanya jadi mereng dan weng!!!
Weng..memang weng!!!!ha..ha..ha..

Segenap ruang wilayah akal fikir kamu telah penuh dengan ketololan.Kamu telah benar2 menjadi bandut sarkas yang sempurna.Barangkali ini juga hasil asuhan dari ceritawayang Senario dan Gelak Khas yang kamu tonton ulang berulang.Watak2 dari wayangan itu telah kamu salin ke dalam diri kamu.Kamu berasa bangga dan hebat.Ngok!!!

Lancangkah mulut saya meperkatakan kamu semua ngok?! Kamu marah?!..ha..ha..Kemarahan kamu itu akan membuat kamu bertambah ngok dan barangkali akan di lelong.

Kamu bertempik sorak,meraung,menjerit turun bejemur di tengah padang di tengah jalan.Kamu arak segala pendekar2 kamu dari segala persatuan silat,dari persatuan silat pulut lemang sampailah kepada persatuan silat goyang gigi.Habis semua keluar membuka langkah hulubalang.Untuk lebih mengerunkan kamu dakwa juga yang radang kamu itu sebahagian dari tuntutan agama.Aduh...kamu memang amat keliru dengan anutan kamu.PEKIMA yang kamu angotai itu cara bersalamannya pun sudah amat pelik dan jelek,maka apatah lagi penghayatan dakwah Islamiahnya...hancussss semua.

Apahal kamu semua ni?! Melilit kepala dengan kain kuning macam sami siam terpekit,terlolong menyingsing lengan memikul sepanduk amarah.Apa kamu ingat cincin Gurkha yang penuh di jari2 kamu itu ada superpower ke?..Kalau lah betul ada maka afdhalnya kamu pakat2 pergi lah ke Palestin nun..berjihad di sana...daripada kamu memberang nak berpencak silat dengan cuma seorang uncle punjabi yang OKU di kerusi roda.

"Saya bukan samseng....saya Lawyer"

Koh..Koh..Koh....kamu dengar tu...kamu tahu maknanya tu?!..maknanya kamu tak tahu guna akal la...kepala kamu penuh dengan emo yang ngok....
Kalau ya pun dia salah salur lah marahradang kamu tu cara yang lebih cerdik..saman lah balik..

20 comments:

ummzaid said...

Aduhai..!!
deme2 yang emo tu kena minum eno..

ummzaid said...

bro..
nak tanya ..
pasal ada link blog saya yg tak leh klik kat atas sebelah kanan tu?

Purple Crayon said...

`ciss kamu labu..pantang perkataan ngok digunakan'...hehehe.
bro, wa cuma guna ayat di atas bagi sesetengah org yg selalu sensitip dgn perkataan seperti itu.

tapi ada betulya klu dah bijak nape tak digunakan kebijaksanaan mengunaan hak sebagai org yg cendiakawan bukan cendawan.errr...hak itu dptkah diambil di bumi ini.

INTAN RH said...

Bro, are u ok? hehehe :D

ubilepih said...

1)Minum air asam jawa pun bole kut sis..sori wa tatau...tapi kalu klik gmbor aok tu bole link...nantilah wa tgk camne.

2)Purple ape kabr?

3)ha..ha..ha wa ok sis..tapi kuciwa dgn sikap orang yg cepat sgt mlatah di atas nama perjuangan..kemudian membiarkan diri di manupulasi oleh keadaan...he..he

benludin mat gostan said...

-dia org sebenarnya takde peguam yg boleh menandingi kapal karam tu...sebab tu tak berani nak lawan balik
-tak suka malaya balik le ke China(untuk apek), atau balik la ke India(untuk tambi)...untuk melayu?
balik ke mana? tanah kot? sebab tanah melayu asalnya

usain bolt said...

tu la..
dulu org suruh sekolah elok2, periksa cemerlang,masuk U dan jadi lawyer tak mau..

lebih suka ponteng,hisap rokok dan main game mario bros kat kedai game..

sekarang ni bila dah tak cerdik,mula la terjerit-jerit kat tengah jalan.

jawa peranakan said...

bro..biarkanlah mereka itu bergaduh..
OKU sama OKU bergaduh,kita jangan campur..
OKU Fizikal berkerusi roda dimarahi oleh OKU Akal bersuara lantang..

lanterajiwa said...

HIMPUNAN GABUNGAN PENDIDIK & NGO - ESOK

Tarikh : 17 Februari 2009 (Selasa)

Masa : 9.00 pagi

Tempat : Berkumpul di pintu masuk Parlimen

Agenda : Penyerahan Memorandum kepada ahli Parlimen untuk membantah Pengajaran dan Pembelajaran Sains & Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI). Keterangan lanjut terdapat di blog Gerakan Mansuh PPSMI (GMP).

Semua dijemput hadir beramai-ramai.....

http://gerakanmansuhkanppsmi.blogspot.com/2009/02/ayuh-berhimpun-di-parlimen.html

Purple Crayon said...

wa baik je bro, alhamdulillah.hang sihat ya?talak marah2 lagi aaaa.hehehe.

benludin said...

semakin besar pangkat seseorang tu..semakin besar juga la tanggungjawab mereka

"Hidup dan Matiku Hanya Untuk Allah swt"

bukan kerana pangkat,duit,harta dan lain2 yg sewaktu dengannya

Semuanya sama rata apabila berada di padang masyar nanti..yg membezakannya hanya amalan ketika didunia ini..

Yang berkuasa/berpangkat di dunia ni nanti akan menjawab la dengan Allah swt atas apa yg diperlakukan ke atas rakyat2 marhaen...

Klau berdosa dengan Allah,kita boleh bertaubat denganNya..kalau berdosa dengan manusia/rakyat,kena mintak ampun dengan rakyat one by one...camner kalau rakyat tak maafkan???

jawapannya: RABAN !!!

sekian selingan dyg disampaikan oleh ajk surau kg.kecau tui,lipis

hehe

Insan Bokoh said...

Ben..
(Gulp).. terasa gue. Peringatan utk diri gue sebenarnye. Tapi bukan semua org hidup matinyer kerana Allah. Kan? Terlupa agaknyer.

Bro..
Selipar tu macam pernah ku lihat. Hehe!

jawa peranakan said...

3 warna kesukaan IBLIS..
i) HITAM
ii) MERAH
iii) KUNING

sekian dimaklumkan..

usain bolt said...

mana sebelah lagi selipar tu?

ubilepih said...

1)Purple..walaupun radang tapi wa lelaki cool..tak caya?Tanya Insan bokoh..ha..ha..

2)Latera tq Bro

3)JP..tq..Bro

4)Insan Bokoh...memorries of another day..ha..ha..

5)En Usin kena telah dek gajah lalu jadi hampas perut tu..ha..ha

ummzaid said...

laa..gambo taik gajah ke tu?
ingat ke sabut nyor buruk..

pamanubi said...

ha..ha..ha puan aok balik sini esok auk gi kuala gandoh ajaok intan tengok taik gajoh...

jawa peranakan said...

org canada panggil gajah tu ELEPHANT..

ummzaid said...

okeh..InshaAllah...

intan dah kabo, dia mboh jd turis gaid kome.. :)

Insan Bokoh said...

Purple..
Bro kita ni memang cool. Walau apa bentuk tsunami pon... dia tetap senyum sumbing. Tapi dalam hati, tuhan jer yang tau. Ye tak bro? Hehe..