Tuesday, February 3, 2009

From China With Love


Si Dewair akan selalu berkata kita mesti ikut konsep China Man.Bagaimana pun aku ada satu jenaka yang nak aku kongsi dengan ko orang tentang China Man.Harap ko orang jangan salah anggap pada aku dan melabel kan aku sebagai racist hanya kerana jenaka ini.Demikian juga jangan ko orang kata aku jenis jantan suka belucah...cuma tenang dan cool je bila mengikuti cerita lawak aku ini.

Konon nya ada seorang China Man yang teramat miskin,papa kedana yang sudah desprate serta merana di dalam kehidupan.Beliau hampir2 nak membunuh diri tetapi mujur lah ada seorang sami Shaolin datang menyelamat kan beliau.

Sami: Lu jangan risau ini gua kasi lu 3 batang lembing hikmat.Lu boleh minta apa saja lu mau
dengan cara melontarkan lembing ini dan jeritkan apa yang lu hajati.

China Man: Toshei..toshei..

Ziiiiuuussssss..tok sami tu pun terbang meningalkan China Man.(biasakan tengok citer cina yang ada adegan terbang2?)

China Man yang sedang sangat2 bersuka hati itu tanpa lengah2 terus melontar lembing pertamanya.Ko orang tau kan China Man biasanya mempunyai mulut semborono cakap lepas ikut sedap jerrr.

Teriak China Man: Ape-ape LANCAU pun mali looo...

zap!!!! sekelip mata seluruh tubuh China Man di penuhi beranika LANCAU.Bayangkan lah.

Aiyaaaaa...ini macam susah looo,semua LANCAU ada sama gua..LANCAU gajah ade,LANCAU kuda ada,LANCAU T-REX pun ade..nanti olang tengok semua lali oooo.Nasib wa ada lagi 2 lembing.

Lembing kedua pula di lontar dengan ungkapan:Semua LANCAU kasi Pegiiii looo..

Zasssss!!! sekelip mata juga segala LANCAU di badan China Man hilang.Termasuk LANCAU beliau sendiri.

Aiyaaaaa...ini lagi susah looo..sendili punye LANCAU pun ilang,mayak suey looo..ape macam wa mau kencing.kongkek pun tak bole leee...aiyaa..wa miskin pun tak ape..tapi LANCAU mesti ade..

Mujur lah ada satu lagi Lembing,tampa banyak fikir dia terus melontarkan lembing terakhir itu dengan raungan: Dulu-dulu punye LANCAU mali looooo..

Pinnngggg!!!!

LANCAU dia masa anak kecil,LANCAU yang bersaiz siput sedut yang dia dapat balik.

So moral of the story aku tak nak tiru konsep China Man macam Dewair sarankan.Pegi maposss dengan saranan dia.Sebagai tanda protes aku beli Topi Koboi..aku beranggi dengan topi tu sekarang bila aku gi kerja...bila dia tanya selamba je aku jawab saya Koboi Itali..ha..ha..ha..sori lah macam meor cakap kepala wa sudah ada batu..he..heee

8 comments:

INTAN RH said...

Bro, masa belajo dulu, koi amik subjek bahasa mandarin...selalu score ..hehe. Ada sekali tu pegi pasar dgn mak, cina tu bg hg murah kat pelanggan cina. Pastu kat mak, dia bg hg mahal sket, koi tnya cina tu balik, apsal hg tak sama...

1st time cina minta maap dgn koi...

benludin said...

INTAN,
manyak bagut la lu pandai cakap cina...sebab tu tak minat pilem tamil kot..hehe

ubi,
pe ke lancau dewa air tu...suruh dia panggil bomoh cina la plak...kahkahkah

ummzaid said...

patut Chinaman cakap cina je...tak de la tersasul..

jawa peranakan said...

bro..rasa2 macam kenal menara yang menghiasi entry kali ni.. bukankah itu MENARA CONDONG TELUK INTAN?

ubilepih said...

1Intan..ni hau ma?
2.Dia tak panggil bomoh tapi Latuk maa
3.Puan ye ke?
4.Jp...:)

jawa peranakan said...

senyum :) tu tanda setuju bro..

ada pegi teluk intan ke? apa bikin? balik mengundi ke?

jumpa paman ubi said...

bawak anak2 makan angin..chewaaaahhh

jawa peranakan said...

PERAK : selepas OBAMA, kini muncul seorang lagi PEMIMPIN BERKULIT HITAM yang hebat..