Wednesday, February 18, 2009

IndiYaNak...Jom


Hmmm...kiranya RTM masih setia dan sudi bersama saya si hero vetran yang telah pun duduk sebaris dengan Al Pacino dan De Niro untuk menjayakan docodrma mereka.Mujur lah saya bukan tokoh wirawayang melayu kalau tidak pasti saya kena booo...sekadar hero cabuk untuk docodrma rasanya boleh di maafkan,biar pun ranggi saya telah mula lusuh,yang tersisa cuma manis2 masa silam,nasib baiknya saya ini di takdirkan Manco...ha..ha..ha rabak..rabak..rabak..

Di gandingkan dengan remaja2 'In' yang punya Band Indi menjayakan docodrama ini amat kekok rasanya.Tambah rabak lagi docodrama ini berkaitan dengan sejarah Toki Mat Kilau.Generation gap is to wide..ha..ha..ha.

Monolog di pusara toki dlm logat lepih:

Ini pertama kali keh mezirahi pusara aki,itu pun kerana urusan mengisi tembolok bodoh keh.Malu keh aki...macamana pun keh harap Fatihah keh ini sampai pada aki.Jika aki melihat dari alam sana bersama keh ni aki, ada beberapa anak muda kota.Harap aki tidak terkejut nengokan cara atan2 dan nine2 ni.Deme ni anak orang bandor...deme ni orang melayu aki...cuma pesen orang sekarang dah jauh lain dari orang melayu zaman aki dulu.Atan2 ni berambut merah pacak macam balong ayam,nina2 nya pulok betindik dagu beseluor ketat pendek.Bebudok ni orang berlagu aki..oppsss bukan orang berlagu macam aki dulu bedikir rebana,deme ni lain.Deme menjerit bingit-bingit dengan macam2 alat.Asal usul dari budaya omputih yang aki tentang dulu.
Nak royat pun susah aki..sedih sebenornya...omputih menang juga akhirnya.Halus amat jarum siasahjajah deme tu...abih orang2 kita, banyak yang tewas terutama anok2 muda.Nak guanekan
keh sendiri tak sekuat dan sekebal aki...keh tak mampu nak megamalkan ilmu kebal aki.Payah la ni nak tahan pantang larang.Maksiat mungkar depan mata meruit macam ulat semut.Mudah ngat ajian ilmu tawas aki..nak jaga kebal akidah pun jerih la ni.Mana tidak nya aki tengok je lah nina2 ni bertindik dagu,bertindik pusat ada sesetengah tu ulas gajus deme pun pakai anting2.Hak atan2nya pulak handal menjaja pisang deme je.Bila di tegur bebudak ni cakap kalau deme tak buat gitu deme tak 'In'...mende 'In' tu? tak lah aki susah keh nak ngabor nye..itu bahasa orang zaman keh ni.Payah aki zaman ni orang berasa malu untuk menyimpan kemaluan deme nya.

Malam itu di pembaringan aku menatap buku cenderahati dari Pyan,kisah Sheikh Yassin yang mati sahid di bom zionis.Dalam hati aku tertanya-tanya bebudak Band tu tahu ke siapa Shekih Yassin...ha..ha..ha aku rasa mereka lebih hafal berapa harga setin Carlsberg..ha..ha..ha rabak-rabak.Perjuangan!!!!...di daerah manakah Ketuanan Melayu berada???..he..he...(end)

P/s Eli kalau kau nak berposing nude,kau harus masuk Melayu dulu...kerana barangkali maruah kau akan di jaga rapi kalau kau pandai memilih parti.Ya ini barangkali...aku ulang barangkali...contohnya telah ramai anak2 melayu berNude dan main jongkangjongkit di U-tube juga di layar talipon mudah alih...orang2 kebangsaan tak bising pun...malah YB2 pun turut muatturun buat koleksi...ha..ha..ha..rabak-rabak...

16 comments:

jawa peranakan said...

wwwoooo..
bro..
pelakon rupanya..
bila cerita nak keluar? TV berapa?

bawak budak2 melayu berbudaya inggeris ke perkuburan pejuang melayu menentang inggeris? ada yang nangis tak bro? kalau ada yang nangis,tampar kepala dia sebab tak elok menangis di kubur..

budak2 tu minum ke bro?

ummzaid said...

docodrama tu ape?

nine...
teringat kome ke makcik nine..

bro..
nak tanya..
Kenong tu nama kampung ke?
arwah aki kome ada org gelor
mat kenong..

pamanubi said...

1)plakun rabak2...nagis?!!!! bebudak tu buat lawak bodo ada kat atas kubur tu...."minum"..ha..ha..airkencing setan tu buat depa rasa 'In' kut..ha..ha..ha

2)Dokumentri Drama=Docodrama..ha..ha..
kat org tua kita pahang dulu2 membahasakan anak2 gadis sebagai nine...Kenong tu nama Kampong yang mengambil sempena nama sungai..rsa2 macam penah dengor nama aki auk tu..dia asal mana yek?

uncle ludin said...

pamanubi,
talipen deme tertinggal kat sini..ada call dari tuan kontraktor cap bulan langit hijau..kome x angkat

jawa peranakan said...

MINUM AIR KENCING SETAN TU BUAT DEPA RASA 'IN'?

aku setuju bro..100% setuju..

MINUM AIR KENCING SETAN TU AKAN BUAT DEPA RASA BAGAIMANA RASANYA 'IN HELL' NANTI..

usain bolt said...

kome org gelor MAT MENUNG..pasal kome suka termenung kot..

ummzaid said...

bro ubi..

dengor kat mana?
setau kome aruoh aki org kg gantok ulu..

jawa peranakan said...

tajuk entry amat seram.. kedengaran seperti PUNTIYANAK..JOM..

benludin said...

kalau terbalik kan tajuk entri jadi...
Jom..anakIndiya

tak seram la plak..

jawa peranakan said...

JOM ANAKINDIYA?

hish..tetap seram..

benludin said...

pilem tamil/india mana ada seram...rasa nak berdansa sama heroin adala..

jawa peranakan said...

gua tak seram sama pilem tamil/india..tapi gua seram bila dikelilingi ramai tamil/india..

lebih seram dari dikelilingi ular berbisa..

tu pasal org tua kata KALAU JUMPA ULAR DAN INDIA,PUKUL INDIA DULU..

begitulah tafsiran org tua2 mengenai keseraman tamil/india..

PS-gua bukan rasict aaa...

Purple Crayon said...

bro, menarik cerita hang ni lagi tertarik dgn indah bahasa loghat yg bukan milik kampungku, tapi aku paham :).dalam sungguh maksud isi cerita ni.......awat hang tak bagi pelakung ja depa2 yg rasa mcm macho jadi mat saleh2 tu...mat saleh2 pun ada yg tau hormat bila nak minum ayaq jin tu dpn kita yg Muslim.tapi yelah kan...agaknye kumpulan2 anak muda jin ni tak makansaman dah dengan pelakong ni..nak kena belai2 pujuk2 nasihat kut.

ubilepih said...

1.JP..ha..ha..ha

2.Purple orang perak belah2 parit nun ada iras2 loghat dgn orang lepih.

patungcendana said...

salam...penceritaan yang menarik..:-)

ubilepih said...

salam!!!Terima kasih PC...kerana sudi ziarah