Tuesday, April 21, 2009

The Graduate


"....Hak baru pulok dah!!!...mamposssssssss!!!!!!.


Kentut
Kentut kamu-kamu
aromanya menyesakkan nafas akal
gas-gas retorik meracun saraf fikir
Kentut kamu-kamu
biarpun berbau wangian wain Perancis
tapaan ribuan tahun
Namun mabuknya membunuh jiwa sedar
dalam lena yang nanar
kamu-kamu memang songsang
kerana kentut melalui mulut.

Naskah yg telah di bakulsampah itu cebisanya ada di laman Ben

17 comments:

ummzaid said...

MashaAllah..
sinis tapi manis..

INTAN RH said...

Eh, KJ dh blh msuk blog rodong2 kan... :). selingan.

Bro, the fact is kentut walau cmna pun rupa dan bau, ia tetap melalui saluran yg itu..hehe

jawa peranakan said...

intan..kentut tiada rupa..

yang paling bahaya ialah yang tiada bunyi..SILENT BUT DEADLY..

untuk mengetahui lebih lanjut mengenai perihal kentut ini,sila berkunjung ke blog sahabat saya iaitu www.suteramalaya.blogspot.com

entry terbaru beliau ialah mengenai isu kentut..beliau mengupas dengan terperinci dan menarik mengenai identiti sebenar kentut..

jawa peranakan said...

kentut membatalkan wudhuk tetapi tidak membatalkan puasa..jangan salah paham ya..

tetapi puasa kamu akan terbatal jika kamu kentut betul2 di hadapan muka teman kamu..kerana kamu akan menelan beberapa batang gigi kamu sendiri ekoran tumbukan padu teman kamu itu..

lanterajiwa said...

gone with the wind...

------=)

vy said...

BRO

kawan aok tuh skrg KAYA RAYA weh!
nama keh sempena nama dia laa beno nyer!
dulu dok kuarters banglo besar gedabak kat bukit UM tuh
skrg dah buat banglo sendiri kat area Damansara rasanya
keh tak pegi dah sebab bapak keh dah arwah
so segan and malu bertandang ke rumah org org kaya ni
tunggu Tan Sri Ghazalli Shafiee pass away kot baru keh g umah org org kaya itu!
he he he

INTAN RH said...

JP, kentut ada rupa klu kita perangkap dia...nmpk berkepul-kepul dan kentut yg btl2 ada rupa bilamana angin n isi keluar skali! :P

erkk...ada gak org kaji perihal kentut ye, tak sangka hahaha..

amey ahmad said...

"kerana kentut melalui mulut."
hrmm.. ini macam sendawa kot or org kampung saya panggil 'belahak'.. hehe..

amey ahmad said...

"kerana kentut melalui mulut."
hrmm.. ini macam sendawa kot or org kampung saya panggil 'belahak'.. hehe..

benludin said...

'kentut bini baru saya wangi'..kata dato` K

Purple Crayon said...

weh tak pasal2 kentut jadi femes hehehe.
kata dato' sri paduka crayon plak "silalah komen gamabr comel yg tergantung kat dinding tu...sian penat2 perah otak bg idea baru, bukan otak dpt pujian tp kentut...hahaha".

Purple Crayon said...

adoyai...kentut ek?
tapi yg pasti...klu ditahan kentut tu makin terseksa...bak kata datok nenek ak dlu2..ditelan mati emak,diluah mati bapak...solutionnyer,kemam je la dlm mulut...

Purple Crayon said...

correction, posting kedua tu bukan aku punyer.apedaaa type lupa close nama aku dulu.anyway pdndgn kwn tu ok gak kan ;)

ubilepih said...

1)Ibu zaid...saya org rebel memang begitu

2)Intan kacamata saya berlainan.

3) Jp lawak lu..

4)Sis Vy Tq

5)woiitttt bro amey..lama ilang jadi snowman ke?..projek kita camana on ke?

6)Patut la bandar lipis wangi rupa kentut bini Dato K...ha..ha

7)Purple aku suka mata kamu yg Peka...kamu memang pengemar si bibir mungil tegar...selamat onemalaya..ha..ha

jawa peranakan said...

ben..
Dato' K tu Dato' Kentut ke?

benludin said...

jp,
kentut bleh
kencing pun bleh

jawa peranakan said...

bro..
mari kita sama2 renungkan..

semalam halim napi (penjaga gol kelantan) yang lebih banyak menangkap dan menumbuk kepala orang berbanding menangkap dan menumbuk bola telah dijatuhkan hukuman gantung dari bermain selama 3 bulan..

persoalannya ialah bukankah tindakan mencetuskan huru hara di tempat awam boleh dijatuhkan hukuman yang lebih berat seperti penjara dan denda?

bayangkan kalau kita dan beberapa rakan kita sedang berjalan-jalan di Dataran Merdeka dan dengan tidak semena-mena kita menumbuk kepala salah seorang mat rempit yang sedang lepak di atas motor sambil menunggu giliran untuk berlumba dan akibat dari tindakan kita itu,mat rempit tersebut dan rakan2nya membalas tumbukan itu..

dan ekoran daripada kejadian itu, berlaku huru hara di Dataran Merdeka apabila geng kita dan geng rempit itu mula berbalas-bals tumbukan sambil merosakkan harta awam..

adakah kita hanya akan digantung dari tugas kita selama 3 bulan?

kalau lu ada kawan2 di kalangan lawyer,sila mohon dia jelaskan situasi ini..