Monday, April 27, 2009

Blues Brothers


Bumi yang semakin panas
berbahang hangat
warga2 sesat,sesak dan rimas

"Woiiittt...gile ape kamu ubi,mau menapak
berjalan kaki
dari Pekeliling ke Balai senilukis...
ini hutan konkrit bukan
rimba belentara...ha...ha.."


He..he..taiko bro,kamu tau dalam diri aku ada impian
akal yang lebih liar dari itu...ha..ha,aku ada hasrat
mahu memanjat menara berkembar di malam
purnama 15,untuk melolongkan raugan anak
belentara...agar segala koprat dan keparat
kota tahu kami juga mahu hidup,hidup aman
cara kami.Aku tetap Tarsan bro...ha..ha

Setelah mendengar alunan Nan,Meor dan jemaah
buskingnya mengalunkan Berita Kepada Kawan
guris2 comel A.J di buku skrap aku,terasa ianya
amat mendalam dan bermakna.

Di jenakakan rakan2 kamu ini lelaki tidak mesra air
namun santun kamu masih jernih biar pun di sebalik
wajah aneh kamu.Lelucon meor mengatakan tidak ada
melayu tipikal yang sanggup mengambil kamu jadi
menantu...ha..ha..tak mengapa lah mat..kamu cari
anak bengali saja..khabarnya mereka suka kepada
lelaki yang kaya rambut macam kamu..ha..ha..ha
maaf mat abang sekadar bercanda...tapi secara
peribadi abang yakin kumis kamu lebih terhormat
dari hati pak2 menteri yang berjoli megabiskan
hasil negeri hanya kerna untuk mengeraskan
tetek bini....ha..ha..ha

Sham terima kasih kerana bertanyakan khabar Pan
anak itu sihat2 saja malah sudah sedikit montel
kebelakangan ini.Sebetulnya aku tidak begitu suka
dia terlalu gemar meratah ayam KFC..tetapi puak
kapitalis terlalu pandai memujuk.Kamu masih untung
dapat bertemu Pan2 kamu sekerap itu,aku 2-3 bulan
sekali pun sakit...macamana lah tak berat beban rindu
aku pada dia...ha..ha..ha.
Kamu perihatin pada uban aku Sham,memang aku
segaja menuakan diri aku..aku sedang belajar memati
diri sebelum aku dimatikan..ha..ha

Petang itu,petang yang santai.Terima kasih rakan2
kerana sudi bersama saya dan ben.Di lain masa di
lain ketika semoga kita masih dapat bersantai-santai gitu2


*kepada Zorro@Antonio Bandaras yg sudi bersama kami
pada senja 26 April lalu mengeteh di Hentian Jln Duta
juga kami amat2 merhargai nya..terima kasih daun keladi.
lagi insyallah.

12 comments:

Anonymous said...

salam bro..ya,,datang lagi..itu pertemuan yang bagus,itu sham kasi tau gua,ingat lu sudah tua..rupanya muda juga..hahaha...

meorpestajiwa

Water Lily said...

Woo..encik ubi,mau melolong macam serigala jadian ka? :D

ps: Encik Ubi tidak panggil saya 'kakak' maknanya kita sebaya,atau encik lebih tua haha!

INTAN RH said...

Bro, menapak di KL dah jd satu kebiasaan pd koi ni. Takat Pekeliling ke jln TAR, pastu menapak lg...smp hotel concorde jln sultan ismail. Kus semangat...turun 1kg.. :)

benludin said...
This comment has been removed by the author.
jawa peranakan said...

bro..
sepanjang di KL,malam2 tak pegi lepak jalan kuching,MRR 2 atau jalan cheras ke bro?

kat situ banyak aktiviti rempit..khususnya malam minggu..

untung2 boleh tengok budak2 tu eksiden sampai mampus..

en_me said...

santainyerrr..

SRISUFI said...

selamat bersantai bro....

jawa peranakan said...

cantik shot foto tu..kat mana bro?

senja atau syuruk?

U.B said...

Udara segar rimba bikin awet muda..ha..ha

Lili Air saya sah2 lebih tua dari kamu..he..he

Intan..kuuuu semangat..ha..ha

gamaknya mereka mencari jalan yg lurus untuk mati

En.me..juga banyak santan nya..kah..kah

Sri Tq

JP Kat Pendang Kedah..kubu kuat PAS..ha..ha..ha

jawa peranakan said...

haha..
lepih juga akan jadi kubu kuat PAS..

benludin said...

jp,
lepih?
kubu kuat pas?

haha

binjidan said...

ya kita sedang mematikan diri sbelum kita dimatikan.