Wednesday, May 27, 2009

Kramer vs Kramer


Pada malam jumaat kaliwon yang itu.Ketika itu dia isteri kamu

ada lah Pamela Andresen yang kamu tatap dengan renungan

gahirah.Kamu ingin menyatukan puncak nikmat duniawi

menyempurnakan sunat malam jumaat.Tanpa doa mahu pun

Bismillah hatta kamu pun tak sempat menyempurnakan sholat

isyak terus saja kamu megauli dia dalam 3 kali pusingan.Sunat

malam jumaat yang itu pun usai.

Berselang 3tahun selepas malam jumaat kaliwon yang itu

kamu pula telah bertemu dengan penyanyi gurun pasir

yang ayu pandai bergelek.Zakiah namanya.Pesona lirikan

matanya membuat kamu majnun.Kamu tinggalkan Pam

bersama anak kerjasama kamu pada malam jumaat kaliwon

yang itu.Tanpa nafkah.

Pam kamu sasau tertekan jiwanya.Hari yang dia lalui berikutnya

negeri dan sengsara.Bayangan wajah kamu bagaikan sang syaitan

merah yang selalu meracau benaknya.Dalam racau selalu dia

mengamok,anak lelaki kamu itu menjadi mangsa,pelepas sasar.

Puncing Bag bagi Pam untuk melepas geram.

Setelah bibir manis anak kecil itu pecah tiga,cuping nya sobek

rabak di gigit,raungan jerih si kecil terdengar keluar.Lantas

bantuan ibu Maryam pun tiba.Namun cuma 2 bulan dia mampu

di asuh rawat,luka dalaman amat parah.Si anak akhirnya ke

pangkuan Allah jua sudah nya.Yang menjadi belas di hati

ucapan terakir si kecil:

"Saya sayang mak tapi mak pukul, mak pukul rotan besar "

Pamela Andresen kamu sekarang mediami rumah pesakit mental

kerana meroyan.

Pagi ini aku menatap wajah kamu di halaman 3 sebuah akhbar.Kamu

yang berwajah cengkung kurus,terantai di saluran paip

besebelahan mangkok tandas,lokasinya di dalam sebuah tandas restoran.

Kamu menjadi tawanan Along di bumi Malaya yg permai ini.


P/s titipan doa kecil ini untuk kita kongsikan bersama:

YA ALLAH JAUHI KAMI DARI BEBAN HUTANG DAN PENINDASAN ORANG"

14 comments:

ummzaid said...

sedihnya..

YA ALLAH JAUHI KAMI DARI BEBAN HUTANG DAN PENINDASAN ORANG" .. orang2 yang zalim... ameen.

benludin said...

begitulah jadinya bila spesis jantan dan betina semakin ramai didunia ini.manusia spesis lelaki dan wanita pula semakin pupus...

INTAN RH said...

koi masih wanita tulen...

jawa peranakan said...

dan saya masih jawa tulen..

kulupSakah said...

akhir zaman..

Anonymous said...

Indahnya agama Islam dengan sistem zakat seseorang boleh minta bantuan Baitulmal kalau terdesak duit asalkan bukan untuk tujuan maksiat.

shuk

Anonymous said...

Bro, lagu one way ticket tu kalau kat karaoke jadi lagu favourite apek2 cina... he..he...

shuk

roh a.b geldofg said...

lu pun dah pndai naik ghairah ka bro?

Purple Crayon said...

amiin, moga kita dilundungi Allah dp segala sikap dan tindak tanduk yg membebani diri sendiri maupun org lain.

rahmat haron said...

warhg...ini adaptasi/versi kau dari kramer Robert Benton..hebat2

Anonymous said...

Sewaktu bersarapan terbaca di dada akhbar. Pegawai Jabatan Hutan kena tangkap sebab terima rasuah RM11,000 dari tokeh balak.

Tokeh untung juta2 dia cuma dapat ciput. Patutlah habis hutan ditebang secara haram.

"Ada mata pandang, ada mulut nganga, ada telinga pekak janji dapat duit...

Patut kena ikat je orang2 mcm ni macam kes along tu. Ikat leher dan tambat kat pokok balak...macam beruk....

Benci dengan pengamal rasuah.

shuk

jawa peranakan said...

gua kenal sorang bernama KRAMER.. beliau ialah teman Seinfeld..

Pamela Anderson? WOW!!

UBI said...

1)Ha..ha..ha..Kamu INTAN terpilih!

2)J.P camna nak tau tulen ke tidak kamu tu....

3)Aku manusia biasa...ha..ha..ha.rasa ghairah itu juga anugerahNYA juga..he..he

4)Shuk...lagu tu sebenarnya untuk runut entri hujan panas...ha..ha.lagu tu juga lagu masa kita muda belia dulu...ha..ha.Duit zakat juga di guna kan untuk membayar hutang amirulmukmini bejudi di london ha..ha..ha..khabarnya.

5)Kulup betul amat weh..megeteh kita..ha..ha

6)Purple amin sejahtra atas kamu/Umzaid juga terima kasih.

7)Terima kasih Mat...nama besar macam lu puji2 wa,blushing segan wa..ha..ha..ha.Wa tak lah sehebat en.dollah topi yg selalu usik kamu tu..he..he.

8)JP kamu jgan horny...wa lebih stim kat Yati Octovia..ha..ha..ha kamu ingat dia...dia tak ada plastik segeri..he..heee.Wa kenal Creamer jer

WanBeruas said...

..KRAMER..aahh..wa tau! Itu jenama gitar favourite Eddie Van Halen..ho ho..