Thursday, August 20, 2015

Blues Brothers




Jumaat tanggal 21 hb Ogos 2015,setelah sekian lama saya membiarkan Paradise Theater ini sepi, hari ini saya menjenguk dan membukanya kembali.Hasrat membawa ceritalayar dengan wajah yang baru.Disini akan saya catatatkan nukilan2 ringkas yang mana di masa mendatang ingin saya jelmakan menjadi naskah buku.Moga tuhan menurunkan izin dan memberkati.
Menceceh di Facebook sudah punya rasa menurun moodnya maka saya kembali ke sini.Yang tersimpan di benak punya dua cerita setakat ini.Dari dua kisah ini akan saya muat turunkan siri catatannya di layar Paridise Theater bagi tatapan anda.

Cerita pertama berkisar tentang liku perjalanan hidup saya berserta pengalaman menjadi Nature Guide lantas terjerumus menjadi pencinta alam tegar.Ini antara usaha saya menyemai bakti kepada perjuangan memulihara kelestarian alam hijau kita.Judulnya sudah hadir di kotak pemikiran saya cuma biarlah ianya tersimpan disitu hingga saat kelahirannya tiba.Sebagaimana layaknya pasangan suami isteri yang sudah punya nama bagi anaknya yang bakal lahir cuma setelah lahir barulah dititipkan sebuah nama.Manisnya begitu.

Cerita kedua berkisar tentang kisah-kisah tentang mereka yang mengalami kurang upaya mental.Surahnya akan saya salurkan secara santai dan ringgan.Cerita dari kelompok terpinggir ini banyak ragamnya dan jika kita terlusuri sebenarnya pesanan tuhan banyak yang perlu kita kutip dari situ,agar kita dapat mengenal diri sendiri.Naskah ini umumkan terus judulnya kerana ada ketika kita wajar juga bersifat polos dan langsung.
Pendekatan polos dan langsung ini bersesuaian dengan tema dan falsafah nukilan ini.Naskah ini saya judulkan "Cerita-cerita SERT".Perkataan Sert ini dikalangan warga asal Kuala Lipis dan barangkali dalam ruang lingkup sekitar daerah Pahang Barat semua maklum akan maksudnya.Sert berasal dari perkataan Inggeris "Short".Lebih tepat lagi dari perkataan SHORT CIRCUIT.
Kejadian litarpintas difikiran sesorang kami jenamakan mereka orang-orang "Sert" idham sebutannya dalam telo lidah warga Lipis.

Oleh yang demikian Paradise Theater ini tayangannya nanti cuma akan berkisar pada dua cerita ini sahaja tidak seperti masa lalu.Bagaimanapun saya mengharapkan anda tetap terhibur dan terus menyokong.Doa anda semua adalah kemenafaatan yang paling berharga buat saya.Semoga kita sentiasa sejahtera dalam lindungan yang maha Esa.

1 comment:

WanBeruas said...

Welcome back bro...