Monday, April 28, 2008

Nafas Demokrasi



Aku baca The Star pagi ni..wow ada rasa keseronokan yang tersendiri dalam diri aku bila banyak berita Parliment dah mula bersidang.Aku seronok kali ini bagi aku rakyat Malaysia dapat menyedut sedikit udara demokrasi di Malaysia...sebab PPR dah ada suara yang banyak kat Dewan.Kira sebagai Check n Balance..so tak lah macam dulu-dulu,depa dok pakai bedal suka hati depa je...

Aku bukan orang politik dan bukan suka sangat politik ni...tapi aku juga ada suara nak bercakap...orang BN kau oarang jangan lah beperangai undemocratic sangat terutama UMNO lepih...bila orang lain yang tak sekepala dengan kau orang kau orang treat macam penjenayah..pandang serong je...

lagi satu kau orang sesama UMNO pun asyik nak bergaduh...dengki sesama sendiri,manis di luar tapi belakang macam api dalam sekam..tikam-menikam sesama sendiri...ini kah perpaduan melayu yang kau orang sorak-sorak kan..jangan lah jadi luncai terjun dengan labu-labu...perpaduan ape mende nya tu.....berjuang untuk rakyat ke ni...yang aku nampak berjuang untuk perut dan poket sendiri je yang lebih..

tak aku tak dengki ngan kau orang...cuma kelakar tengok kau orang bertempik bila kena tegur..sampai cabut-cabut keris...APO NAK DI KATO

1 comment:

benHARPERbenLUDIN said...

kat tangga mana dlm pic tu?

Bangunan UMNO lepeh ke?

that pic shows that BN dah so letih , lesu n longlai...sian..
Elok la BN ni pi klinik dan di RAWAT...