Wednesday, August 27, 2008

Kecundang jua akhirnya.


Aku bising-bising ke segenap ruang.
Menyumpah laknat,menyalak,meraung
memuntahkan segala AUTA yang ada.
Tapi mereka tak pandang pun,tak dengar pun.
Pekak apeee!!!!! Chis.MELUAT.

9 comments:

benludin said...

memang org Kita dah meluat dgn lalakan org Awak...

mengikut statistik dari NST: ahli org Awak di plum village ialah 25K..tapi org Awak cuma dapat undi 15K...y? y?

maknanya org Awak pun dah meluat dgn org Awak..ehehehe

jawa peranakan said...

huh..
gambar apa tu bro..lain macam je aksinya..

jawa peranakan said...

Apakah malam ini..
Kita akan di sini..
Dompet kosong jadi saksi..
Cukup minum di warung kopi..

Jangan sepikan diri..
Bagaikan orang rugi..
Kita bukan kegagalan..
Tak mengunjungi kelab malam..

c/o
Apa enak makan di restoran..
Apa indahnya di kelab malam..

Apa buruknya di warung kopi..
Apa kurangnya minum di sini..

Bagi yang punya uang..
Biarkan dia pergi..
Kemampuan kita hanya di sini..

PENYANYI ASAL : Herman Tino..
PENYANYI TAK ASAL : Sape2 pun boleh..

jawa peranakan said...

datuk syed abdul rahman alhabshi-konsul kehormat mongolia di malaysia turut berkempen untuk BN di permatang pauh..

antara kata2 hikmat beliau ialah "DENGAN KEBIJAKSANAAN SAYA DAN KERAJAAN MONGOLIA,SAYA BERJAYA MELARIKAN KELUARGA ALTANTUYA SHAARIIBUU 1500 KILOMETER DARI KEDIAMAN MEREKA KE SEMPADAN RUSIA"..

timbul beberapa ketidakpatutan :

1. dia seorang penjawat awam..untuk makluman kita semua, penjawat awam TIDAK BOLEH berkempen (atau membantu berkempen atau terlibat dengan mana-mana kempen dalam apa jua cara dan bentuk) untuk mana2 parti politik..ini termaktub dalam PERLEMBAGAAN..perkara berapa aku tak ingat..

2. dia kata "DENGAN KEBIJAKSANAAN"..amboi..angkuh benar bunyinya..

3. sekiranya tiada sebarang perkara yang perlu disembunyikan, kenapa perlu sorokkan keluarga Altantuya sehingga 1500 km dari kediaman mereka?

haa..siapa nak jawab? abg najib boleh tolong jawab?

jawa peranakan said...

puak2 KERIS kata JANGAN CAMPUR ADUKKAN ISLAM DAN POLITIK..

bukan ke Islam itu serba sempurna? maknanya semua perkara ada dalam Islam..baik ekonomi ke..undang2 ke..sains ke..POLITIK ke..

kalau begitu puak2 KERIS bila datang ke parlimen atau pergi melawat kawasan atas nama berpolitik maka mereka itu TIDAK ISLAM ketika itu..sebab Islam ditinggalkan di suatu tempat (mungkin di rumah) ketika itu.. maklum la..tak nak campur aduk Islam & Politik..

kalau la ketika sedang berpolitik itu,Allah cabut nyawa puak2 KERIS tu maka mereka MATI DALAM KEADAAN TIDAK ISLAM la ye? sebab masa itu mereka tidak bawa Islam..maklum la..tak nak campur aduk Islam & Politik..

wallahulam..

PARADISE THEATRE said...

Ha..ha..ha..terimakasih lah kerana lu orang memeriahkan panggung gua...kita boleh lalak-lalak kat sini tipi jangan sampai hentak2 kerusi yek...and jgn buang sampah juga kulit koci kat sini,paling terlarang letak chewing gum kat kerusi...cool.

Bro gua suka lukis-lukis rasa dalaman gua...abstrak tu lu bole tafsir apa saja lu suka...but definetly bukan yang lucah-lucah k..ha..ha..TQ kerana sudi datang panggung gua sih...

Nina tu ok...budaknya...insyaalah semoga kita sama-sama di berikan petunjuk ke jalan yang benar serta di berikan kekuatan untuk mengikutinya...cool.

Pyanhabib said...

sdr,
selamat meraikan Ramadhan.

shafinar said...

mmm...lukisan ni mmg abstrak..tapi dlm sudut pandangan saya...seorang ayah sedang menempeleng anaknya dan si ibu cuba menyelamatkan...apa betul paradise??

ubilepih said...

ha..ha..ha..ikut suka lu la Nat...apa-apa pun bole...ha..ha