Monday, August 18, 2008

Sumpah Laknat




Izinkan saya memulakan borak-borak dengan awak ni
dengan 1 cerita jenaka.Cerita orang asli masuk Islam.
Berlaku di satu perkampungan suku Jahut
dalam Indramakmur ini.
Ceritanya awak!!..begini…

Suatu malam yang permai setelah usai solat magrib,
bermandikan cahaya lampu geslen didalam
dewan balai kaum.Berlangsunglah upacara pengislaman
beramai-ramai penduduk kampung tersebut.

Tok Batin Jele membuka bicara kepada khalayak majlis:

“Syukurlah,saya sendiri termasuk malam ini
sudah 13x masuk Islam.makanya malam ini saya
menyerulah kepada anak-anak buah semua mari lah
ikut saya masuk Islam.En.Ustaz ini akan bagi kita duit
kalau masuk Islam.Dapat seratus dua pun jadilah,
dah habis esok kita masuk lah lagi Islam ni”


Hah awak!!..13x batin tu masuk Islam.Cuma kulit muncung
belebihnya saja tidak lah sampai 13x dipotong.Sumpah
saya tanya sendiri dengan dia.Tapi tak kuasa lah saya
periksa sampai dalam seluar dia sama ada betul dah di
potong atau tidak.Tak tergamak saya nak nengok “anu”
Batin 67 tahun tu.Silap haribulan boleh demam “Keberah”*
saya.

Itu lah awak….dengarnya awak marah sangat aritu
bila orang-orang Guam mengusik jentik hal Islam kita.
Sampai awak asah2 parang panjang bakar2 kemeyan
perasap keris melatah nak mengamuk.
marah bole tapi biar kena caranya…tapi kalau dah
melatah meracau tak tentu hala itu tak kena.Elok awak
amik wuduk sejukan kepala.

Lepas tu awak megamuk lagi…kes eMBi baru,bercadang
nak buka peluang 10% kepada bukan Bumiputra belajor
kat Uitm.Awak haru biru kan anak-anak awak menjadi
Askar gagak hitam berjemur tengah panas!! protes.

Amenda lah awak…harapkan misai Burt Raynold
je yang tebal yenki..tapi otak letak kat kaki.Kekadang
tegelak besar saya bila tengok mudahnya lah orang2
awak melatah bila di provoke..hi..hiii.

Awak!!! Orang apelah pada orang,kita sendiri lah yang
kena banyak becermin dulu.Lihat kedalam kain kita
dulu, tengok sependar kita koyak ke tidak,atau langsung
tak bersependar.

Yang anak jantannya banyak isap dadah! sape?
Anak jantan awak.
Yang heboh sampai sumpah2 dalam masjid
sambil pegang Quran dan sempat menayang baju raya
mengatakan dubur rabak di sondol orang!! sape?
Anak jambu awak
Yang tayang pusat,tayang dada,tayang ketiak,
buang anak!sape?
Anak dara awak.
Yang mengamok duit rasuah tak di bagi secara adil,
yang lesapkan dadah dari bilik kebal!!,sape?
Orang kuat awak.

Abis camana?
Yalah bahasa saya ni bahasa orang sekolah lama.
setakat pandai tulis baca je..
Tapi saya harap awak paham,takkan nanti budak
Sexy yg pandai belajar kat Sepanyol tu balik
membahasakan awak baru awak nak paham…tak yah la..

Awak marah awak….ha..ha..ha
Tu lah saya kata orang-orang awak ni memang cepat
marah dan melatah bila kena provoke…cepat benor
nak julur keris kontot…awas karang saya cantas
“Keris” awak tu karang,kudung ujungnya…payah
pulak awak nak qadar hajat..itu jam misai tebal yenki
rambut ramos Sivaji awak dah tak guna da..da ilang
manconya…ha..ha..ha

13x Islam masih tak paham-paham jugak.Alahai kesian.

*KEBERAH=SHOCK

28 comments:

benludin said...

wa setuju 110% sama lu bro..

kita tunggu Tok Mudin kita hunus keris eeh..tak...dia nak hunus lembing lak kat perhimpunan orang AWAK...

org AWAK ni mmg racist...mcm KKK!

cukup senang nak provoke orang AWAK ni yer...

org AWAK sure marah kalu baca komen ni..

intan rh said...

pkcik, sedap bunyi karangan ni. Pkcik belajo katne nak susun ayat? :D

ME LAYU said...

setuju bro..

bukan main mengamuk anak2 MELAYU bila 10% bangku dalam UiTM nak diberi kepada BANGSA ASING..tapi tak mengamuk pulak bila 35% tanah johor diberi kepada SINGAPORE yang nyata adalah BANGSA ASING..tak mengamuk pulak bila 85% ekonomi negara termasuk di bawah DEB dikuasai oleh BANGSA ASING..tak mengamuk pulak bila kuota biasiswa untuk anak MELAYU diberi sebanyak 40% kepada BANGSA ASING..tak mengamuk pulak bila 70% pemilikan hartanah di bandar2 besar dikuasai oleh BANGSA ASING..BODOH PUNYA MELAYU!!

jangan marah bro..aku pun MELAYU..

tapi takpe la..sebenarnya MELAYU pun ada jugak menceroboh hak BANGSA ASING..contohnya kedai2 judi dan nombor ekor dibina untuk BANGSA ASING tapi MELAYU yang banyak masuk dan beli..todi pulak dibancuh untuk BANGSA ASING di estet2 minum buat menenangkan jiwa tapi MELAYU jugak yang togok hingga menjilat botol..dulu2 pelacur dibawa masuk untuk menghiburkan pekerja BANGSA ASING di estet2 dan lombong2 tapi MELAYU pun tumpang menyondol..BODOH PUNYA MELAYU!!

jangan marah bro..aku pun MELAYU..

apa yang kita nak bangga sangat dengan MELAYU? mati nanti mungkar nangkir tak tanya APA BANGSA KAMU tapi dia akan tanya APA AGAMA KAMU..

BODOH PUNYA MELAYU..

jangan marah bro..aku pun MELAYU..

PS-Kenapa budak2 UiTM yang berdemonstrasi menentang 10% kerusi untuk BANGSA ASING tu tak ditahan di bawah Akta Universiti & Kolej Universiti(AUKU)? dah KAKU ke AUKU tu? kalau demonstrasi menegur Kerajaan Hadhari,tak KAKU pulak AUKU tu..nyatalah bahawa pengendali AUKU tu ialah OKU...

PARADISE THEATRE said...

ha..ha..ha dahsyat lu orang punya komen..trima kasih atas sokongan.

Pakcik beljo sekolah atap je..sezaman ngan P.Ramlee..heh..heh

PENDEKAR MUSTAR said...

sekolah atap macam dalam cerita PENDEKAR BUJANG LAPOK ke bro? itu bukan sekolah tapi sarkis...

ooo...itu saya tau cikgu..itu huruf M...

sang saka biru said...

betul kata ME LAYU tu.

tu ramai2 budak2 uitm berdemonstrasi tu mesti ponteng kelas tu..

sang saka biru said...

abg benludin..

KKK tu apa? Kelab Kemaksiatan Khairy ke?

PARADISE THEATRE said...

1.Betul sebab tu gua sekarang jadi Badot sarkas..he..he

2.Itu rasanya Burt Raynold remos sivaji da bgi green light.

3.Ben jawab...

Guru Besar UiTM said...

sekali tengok macam Burt Reynold..

dua kali tengok macam Tom Selleck..

tiga kali tengok macam Datuk K..

last sekali tengok macam Joe Labu-Misai Tebal Ular Sawa dalam cerita Labu Labi..

ummzaid said...

setuju juga dgn tulisan me layu..

benludin said...

Kalu kat US KKK= Ku Klux Klan

tapi di malaya ni wa panggil
KKK= Kaki Kencing Kawan

benludin said...

minggu lepas wa ingatkan si sepol nak kawin dan akad nikah di masjid.Rupa2nya wa silap...

PARADISE THEATRE said...

KKK tu agenda sama racist...he..hee.

Aku meLayu Malbourne bedarah Itali so ada sikit lain.

jawa peranakan said...

betul la benludin..

gua tengok si sepol rongga rabak tu pun memang persis pengantin masa tu..tapi yang pasti beliau bukan pengantin sebab lafaz ijabnya lain macam..tak macam yang biasa gua dengar dan gua lafaz..

kita tunggu la masanya si sepol rongga rabak tu jadi pengantin betul2..tapi persoalannya ada ke mana2 anak2 dara dan mak2 dara yang kepingin kepada beliau tu lepas ni? mana la tau mungkin mereka segan dengan selera dan citarasa beliau yang UNIK tu..

sang saka biru said...

ooo...KKK tu = Kaki Kencing Kawan..

Kalau kita Kaki Kencing Kawan, ada kemungkinan kita akan dipulaukan..

tapi kalau kita Kencing Kaki Kawan, apa jadi?

kaca said...

Baguih dok ada sebab masih ada melayu yang bukak mata. Aku respek habis-habisan.

Bab2 Islam ni..aku hengat kan, orang Melayu sendiri pun tak tau apa erti Islam yang sebenar. Sebab apa ? Sebab beranak jerk terus jadi Islam. Penghayatan takde. yellek. Yang solat pun kenkadang tu setakat ikutan, bukan lagi jadi kewajiban, tapi dah dianggap sebagai ritual, or better if I said, tabiat.

Erkk..hencek..kasik tanya sikit hencek. Sapa budak seksis tu hencek. Kasik kirem salem sama dia hencek. eheh.

komeng said...

benludin..

biasa la..manusia tak pernah lari dari kesilapan..

cuma kita harap intipati dan maksud sumpah sepol tu tidak silap walaupun cara pelaksanaannya silap..

sebab kalau intipati dan maksud sumpah tu silap..kacau kita..takut bala Allah turun..kalau turun kat kepala dia sahaja takpe..takut terpercik ke kepala kita.. nauzubillah..

dulu org utan said...

bro..gambar kampung asli tu kat mana bro? nampak nyaman..

kampung semai ke?

Anonymous said...

Bro.. tang mana yang itali tuh? eerr.. tang hidung ke? tapi kan.. yang aku dengar kan.. org itali ni malas tukar spentot laa.. :D

Anonymous said...

suatu hari mmau lepak tempat ini macam bro..but macam dalam cerita last temptation of christ..bila jesus beranak pinak..jadi payah sket sebab full with commitment dunia dan responsibilities,,,,hehe..meorPJ

urib akas gnas said...

apa la kita ni..

org nak terbalikkan bendera, kita susah hati..

tapi akhlak anak2 kita hari ni yang semakin terbalik, takde pulak kita susah hati..nampak rilek je kita2 ni...

PS-jangan sampai bala Tuhan terbalik kat atas kepala kita sudahlah..nauzubillah..

mangsa curi said...

aku nak kongsi satu pengalaman ngeri yang terjadi ke atas diri aku sebentar tadi..

aku solat jumaat di masjid muhammadiah, angkasapuri..sebelum solat, aku gantikan seluar aku dengan kain pelikat..seluar sangkut kat tempat penyangkut di belakang..mula2 aku di saf belakang tapi biasa la..bila nak mula solat, semua jemaah mula la mengisi saf di depan termasuk la aku..

selesai solat, aku pakai semula seluar tu..aku tengok handphone & duit rm100 dah hilang..

aku tak kesal duit & handphone tu hilang..handphone aku tu pun handphone pekak je..murah je..cuma yang aku kesalkan tu ialah org tu mencuri di dalam masjid..masjid kan rumah Allah..sedangkan di dalam rumah Allah pun dia sanggup buat begitu, inikan pulak di luar rumah Allah..

begitulah parahnya akhlak org kita sekarang..betapa tunggang terbaliknya akhlak mereka..so para pemimpin di atas tu tak payah la nak kecoh2 pasal nak memperbetulkan semula bendera yang terbalik..perbetulkan dulu akhlak rakyat yang dah tunggang terbalik ni..awak tu berkuasa ke atas rakyat..

nanti bila di depan Allah, kita ditanya apakah yang telah kita buat sebagai seorg pemimpin? takkan kita nak cakap AKU DAH BETULKAN BENDERA YANG DITERBALIKKAN TAPI AKU TIDAK BETULKAN AKHLAK RAKYATKU YANG TUNGGANG TERBALIK...

PS-kepada org yang curi harta aku dalam rumah Allah tu, aku doakan agar dia insaf dan menyesali perbuatannya..ingatlah pintu taubat sentiasa terbuka sehinggalah nyawa sampai di hujung halkum..aku tidak berdendam kerana aku terima semua ni sebagai kifarah..

sang saka biru said...

bro..

bila mau hapdet lu punya blog ni daa..pegi bertapa lagi ke?

sesumpah said...

aku dah kata dah...

wabak bawaan nyamuk Hadhari iaitu bersumpah dengan nama Allah dengan sewenang-wenangnya ni pasti akan merebak..

dimulai dengan jantan jambu berbaju raya di dalam masjid..

kemudian oleh Tajol Rosli (bekas MB Perak)..si Tajol tu bersumpah dengan nama Allah sambil tersenyum-senyum sinis (seolah-olah mempersendakan) mengatakan bahawa dia tidak terlibat dengan konspirasi dakwaan rasuah ke atas exco Perak..

last sekali (buat masa ni la) najib pulak melakukan perbuatan yang sama di dalam masjid Guar Perahu, Penang dan mengatakan bahawa dia langsung tidak mengenali Altantuya Shariibu..

aku ni mengaji tak le tinggi..ilmu agama pun ala kadar je..tapi aku kurang senang la dengan apa yang berlaku sekarang ni..aku bimbang dalam kita ghairah sangat nak bersumpah ni, takut kita tak perasan yang kita ikut bersumpah ke atas perkara2 batil..

aku tak kisah kalau bala Allah tu jatuh kat atas kepala org2 yang bersumpah tu..tapi aku takut kalau2 bala yang jatuh ke atas kepala diaorg tu terpercik sikit kat atas kepala aku..tu yang aku bimbang tu..

PARADISE THEATRE said...

1.Gua cuma ada sahabat blog yg seksi belajaq kat Spain...cuma tau nama dia Glass..dia declare diri dia seksi mulus...but yg gua comfirm dia genius,
2.Meor u are welcome insy one day u dapat mai sini,insy kita ajak pak mim.

3. Itu Kg Kaum Batiq(kumpulan Negerito)

4.Mangsa curi just lafazkan inalilla...yea gua setuju si pencuri tu jenis otak tarak kat masjid pun nak menganas...kat bukit angkasa pari-pari plak tu cheh...lagi satu lu orang tengok masjid mesti tandas kotor tahap melampau punye..ha..ha

jawa peranakan said...

tandas masjid kotor sebab tak semua org yang ke masjid tu jiwanya di masjid..

ada jugak yang singgah masjid sebab nak tumpang guna tandas je..

Purple Crayon said...

uikss 13x masuk Islam,agaknye kalau bagi duit kutipan tuk raya mau 26x le jadinye.Paradise,aku paling suke ayat ko yg `misai burt raynold' hehehe.

PARADISE THEATRE said...

Purple Tq..ape kata kalau kita minta dia dye color purple misai dia..ha..ha