Sunday, August 3, 2008

Ke Lembah Kehijauan


Alhamdullilah,kebelakangan ini Panggung aku ini telah banyak
diledakan oleh tayangan pecah KOTAK PEJABAT.
Lantaran itu aku umun kan yang aku ingin merehatkan operasinya
buat beberapa ketika.

Opps maaf Kaca jagan sampai anda punya fikiran untuk
melebelkan aku sebagai tipikal Melayu yang tak boleh
maju sikit mula lah nak tunjuk “EK”.Mula lupa diri suka
bejoli-joli dan paling Exteme bebini 4…chisss…itu
pemikiran bumiputra old skull..ha..ha..ha.

Aku sebenarnya selalu memohon pada yang SATU agar
hidup aku berkat bukan bekarat.ha..ha..ha
biar pun aku bersahabat dengan Tom Selack dan Mik Jaga
yang handsome glamour dan awek keliling pinggang…minta ampun
aku tak mahu gaya hidup yang itu.
macam Dayang Kantor Pengutus Warkah kata…aku ini orang
berkecuali walau hidup dalam ranggi…hi..hiii..hiii
Aku tak mahu kilang Penadol kaya kerana aku.

Aku ingin berkelana ke lembah kehijaun untuk seketika.
Betafakul mencari ilham.Mecari ilmu pengasih penambat
hati golongan orang-orang berotak kapisiti tinggi..hii..hii
Opppsss aku bukan pengamal ilmu hitam yang mecari
Guna-guna bagi melaris diri dan niaga.Aku dari golongan
putih mulus.

Sejujurnya aku akui untuk maintain Panggong Paradise
bukan mudah,untuk layan selera orang-orang berkapisiti
tinggi.Untuk mereka mesti disajikan bahan-bahan terpilih.
Jestru itu aku kelembah kehijauan ini untuk mengutip bahan
bahan segar buat anda…ha..ha..ha.

Bagaimana pun Ben,Ibu Peter Pan dan Dayang Kantor
Pengutus Warkah tahu dimana gunung pertapaan ku.
Ha..ha…ha…Hasta ma niana.

12 comments:

ummzaid said...

hasta maniana till we meet again ... hehe..memandai je koi nyambung lagu ABBA deme :D

ek, ada rock is cooking on the air (bukan ayer ye.. ) ke?

lama ke gi betapanya?

selamatlah deme moganya pegi dan balik, ameen..

INTAN RH said...

pokok paku hak tak leh mkn jek, koi nmpok akt situ..hehe

Anonymous said...

mmm...mcm pnah ku lihat kehijauan ini ... kira2 4 bln yg lepas ...

kaca said...

waaallllaahhh..hijau tuhhh. errkk encik, ni gunung berapi..ehh silap taip..gunung ganang mana encik capture ni ?

kasik tempek gambar banyak2 la encik.

ubilepih said...

Umzaid dalam sepekan saya kesana betapa.

semasa betapa saya makan zikir je tak makan paku-paku tu so no sweat.wink

Dayang Kantor Pengutus warkah...memang kamu pernah ziarah kesini 4 purnama yang lalu.

Insy kaca.

Anonymous said...

Pahang kaya dengan khazanah hijau yang menyejukkan mata..menyejukkan hati.. Gambar yang mengembalikan sejarah ingatan yang lalu..

Bro, u are still the best PBB person i've ever known...

Anonymous said...

PBB=pertubuhan bangsa2 bersatu ke..

kaca said...

woi encik, tak habis la ka bertapa ?

ko jangan lelama bertapa tu encik. kang jadi skong*. tau apa makna skong ?

skong tu maknanya dok saja tanpa buat apa2 pun sampai badan tumbuh lumut. heh.

Anonymous said...

bro..bila nak update blog lu ni? rasa tak lengkap la hari gua kalau tidak menatap blog lu ni walau sehari..

ubilepih said...

Ha..ha..ha.. gua blum tergamak nak jadi skong..he..he,,,

kaca said...

hehehe..hengatkan encik dah jadi skong dah.

aku selalu jugak jadi skong. time2 aku buhsan tahap kongkang, memang aku akan jadi skong sebentar. dok saja, malam dan siang. sampai la badan tumbuh lumut...muahahaha...

ubilepih said...

PBB=Persatuan Berbini Banyak..ha..ha.

kongkang=slowlorries spp.:D