Monday, October 6, 2008

Belada Lelaki Flintstone


Gua lelaki Flintstone dari taman Jurasic.Lelaki yang masih kuno
pada alam stoneagenya.Menatap wajah2 hari era moden ini
gua jadi buntu dan keliru.Akal fikir terkadang bagai seekor rusa
liar terlepas ke Dataran KLCC.Keliru amat keliru.

A visit to several villages reveals
the prevalence of sexual abuse since the advent of
commercial logging.(the STAR 6 October 08).


Kesian gua kat kekawan gua kaum Penan tu.Wanita mereka
jadi mangsa rakus si gondrong banjingan penebang balak.
Demikian juga nasib yang sama terjadi kepada warga-warga
pribumi di pendalaman Semenajung.

“Guane bole dapat cucu mata
sepet kulit cerah ni Batin”

“..tu lah payah nak cakap encik…anak saya tak bagi karang
dia cakap kempunan pulak..di hempap balak karang payah…
anak saya kesian…emm..bagi lah, lagi pun bukannya luak…
dah selalu nya menjadilah pulak..itu la dapat budak ni”


Gua tak bole nak nyalahkan mereka,mereka tu lurus bendul.
Kira2 penjarah ini bukan sahaja mengondol hutan
tetapi,hutan dara kaum asli itu pun turut di sondolnya.
Mereka betul2 pemusnah alam.Bangsat!

Macamana lah pencinta alam seperti gua ni tak pilu,tak sayu.
Eh..wanita itu sebahagian dari alam juga..alam yang indah…
semestinya lah gua amat cinta pada wanita macam gua
sayangkan hutan…ha..ha..

Duhai wanita !!! Gua amat sayang sama kamu…kamu sebahgian
dari alamku…meski setengah dari kamu mendakwa sudah amat maju..
tetapi ketahui lah di luar sana masih ramai jantan-jantan dungu dalam
mengawal nafsu…paling paria bila menyamakan zina sebagai
sedekah…alangkah serakah nya si bedebah itu.

Gua lelaki Flintstone taman Jurasic,ada ketika jadi jenkel dengan
idea kemajuan yang kamu bawa.Kamu wanita mulia sudah pandai
Womans lib..sudah pandai gig-gig.Yang urban so-sial kamu amat seram
memang kamu tahap berani paling bangang…Berani tayang dada tunjuk
pusat.Biar pun pusat kamu tu hodoh macam siput bunting…tetapi kamu
tindik sangkut anting2.Entah bahagian mana lagi tubuh kamu yang
bertindik aku tak tahu sebab aku tidak mengidap sindrom Peeping Tom.
Terlihat ranum puting-puting kamu lelaki Flintstone separa wali pun
bisa pening.Oleh itu kasihani lah mereka dan sayangi lah diri kamu.

Gua katakan ini semua sebab gua amat sayang sama kamu.Kamu
adalah alam…alam yang indah.Namun lelaki Flintstone ini masih
merindui gadis batik sarong.Gua rasa gadis itu sudah sejahtra
di alam bunian…kesian gua..he..heeee

13 comments:

Insan Bokoh said...

Confuse nyer.. apa dah jadi dgn manusia? All for one, one for all ker? Rasa2nye, di alam bunian lebih sejahtera.

usain bolt said...

aku tak puas hati betul la dengan MELAYU sorang tu..ala yang kat perak tu la..hish..yang mana lagi..yang angkat martabat ZINA setaraf SEDEKAH tu la..

BODOH PUNYA MELAYU..dah la berzina..eh..kata SEDEKAH pulak..

BODOH PUNYA MELAYU..dia tu elok kita tangkap dan sedekah kat buaya je..

ubilepih said...

1)ha..ha..ha..nak buat camner sis,kehidupan gitu2 lah...nak relax layan je lagu stoneage..ha..ha..

2)buaya pun tak mau terima sedekah tu
daging haram liat dan pahit..ke..keh..keh

shafinar said...

bro tya sket...sapa org perak yg suka bersedekah zina?...mintak maplah yea..kita ni xtgk brita jam 8pm...asal tgk brita jer 15min yg mula citer sal politik/berebut nak buat kerajaan sendri/sapa suka sondol/sapa suka angkat sumpah/sapa kena bom/group mana kna suap rasuah etc...wa bosan ler..
baik tgk national geographic... ;)bertambah ilmu di dada...

ubilepih said...

Nat gitu ler resam dan ragam dunia...kan ini medan uji...suka-tak suka kita telah menerima takdir untuk hadir ke sini..dan Tuhan pula maha adil dan pengasih di anugerahkan akal dan kitab panduan..so kena pandai lah nak pilih jalan mana untuk menjadi insan yg akan kembali kepangkuan Tuhan...kita cuma bebas huru hara ni bila kita balik ke Kg.ASAL yg sejahtera nanti..itu pun kalau kita dapat sejahtera he..he..national graphic..bgus tu tambah ilmu n kalau genius kita akan nampak kebesaran Allah..so bila nampak kebesaran Allah kita akan jadi amat halus...bila kita rasa diri halus..kita akan dapat yg mulus-mulus..wallahualam:)Gua bila bosan...gua baca Quran..he..hee

benludin said...

wa kalu bosan suka tgk pokok...hehe

ummzaid said...

elok sgt tu baca qur'an..
jiwa tenang, markah pun bertambah..

encik, cerita2 seram gini, kome pun hilang kata2..mampu geleng kepala je..

usain bolt said...

betul tu..buaya pun pandai pilih bangkai..bangkai haram bahaya..boleh bawak penyakit..

PS-pak lah dah umumkan tak mau bertanding dalam pemilihan presiden mac 2009..amacam? ada sebarang komen?

ubilepih said...

1)Gua suka gak tgk pokok n lukis pokok janji pokoknya beres

2)Puan...terima kasih amin!!! tu lah kalau lah gua pandai menulis kepingin amat gua bikin novel anti SERAM...puan tolong doa2kan cita2 saya berhasil

3}No comment lah Bro...politik ni macam-macam ada...ha..ha,,penganti dia tu gua lagi seriau bro

hussin lempoyang said...

yang gua nampak..

pengganti dia tu mampu membawa malaysia maju ke satu dimensi baru.. khususnya dalam industri persenjataan.. sebabnya org kata beliau tu minat hal ehwal senjata api dan bahan letupan ni..

OK la tu..baru la negara2 lain yang selama ni cari peluang nak buli kita akan mula menggigil sebab Menteri Perdana kita pakar bahan letupan..

PS-aku rasa lepas ni singapore akan pulangkan balik batu puteh kepada malaysia..maklum la..takut punya pasal..kalau tak nak pulangkan maka tiba2 je pulau batu puteh & pulau singapura akan meletup dengan sendirinya..

roti john said...

tumpang tanya..

ada tak kawan2 yang tau kat mana ada sekolah pondok kat area KL?

jawa peranakan said...

teka-teki..

RAHMAN = BAPA KEMERDEKAAN
RAZAK = BAPA PEMBANGUNAN
HUSSEIN = BAPA PERPADUAN
MAHATHIR = BAPA PEMODENAN
ABDULLAH = BAPA MERTUA KHAIRY
NAJIB = BAPA APA?

ubilepih said...

1)JP...wa tak tau...mahu jawab..bapa mertua ku kut...ha..ha..ha..may be orang lain boleh jawab.

2)En Roti wa pun nak tahu gak..rasa-rasanya gua pun nak gi memondok gak..insyaalah...kalu masih di terima..ha..ha