Thursday, October 2, 2008

S.M.S



Shawal Mulia Saya.
Tetapi sebelum itu,sehari sebelum Shawal suasananya bagi saya tidak
lah begitu mulia.Maksud saya manusianya yang tidak mulia.

Venue:Pasarraya Aktif Lepih
Jikalau tidak pikirkan sayang dengan pose saya,mahu saja saya
Sakai2 dan bodo2 kan awak.Tak sakai mendenya…tak bodo mendenya
Perangai awak bejoli memang sakai,memang bodo.Cara awak bebelanja
raye membuatkan toke gendut sepet tu lebar senyumnya melebihi cuping
telinga, awak tau tak?.Apekejadah awak borong air bergas bedozen-dozen
Panta,Kok,Seprait hatta Andret Plas pun awak pulun.Awak beraye dengan
mende Allah tu yek..memang lah awak bodo..air tu bukannya elok untuk
kesihatan dah tu awak bukanye tau nak kitarsemula botol plastik tu.
Saya orang cerdik ni cukup dengan air sarbat dan tea o je..padan da..
Lagi satu pandir sampul duit raye pun awak borong kat Aktif…emm
entah lah..nak menunjuk2 tu je lah lebih nya.

Anak2 muda awak lagi lah sakainya…mundar mandir kat situ tayang
rambut merah jangut merah tapi kulit itam bekilat,ada juga tayang pusat
betindik..pepalih..yang lawaknya pakai Snow Cap berjeket gelap tengahari
buta..berjalan terhenjut-henjut macam orang rengkat kaki…kononnya
Budak urban sangat lah da tu..porahhhh…perasan Black kat Amerika ke..
ehhh awak…saya nak bagitau…Amerika pun dah Bankrap tau…he..heee
Ye lah awak-awak ni jenis pengemar lawak Senario the movie,so tak bole
nak cakap ape la…

1 Shawal Mulia Saya
Tahun ni saya terbuat lawak raya paling romantis…ha..ha..saya ke masjid
dengan semangat kemenagan yang jitu dan begitu teruja untuk meraikannya.
berbaju Melayu bersamping lengkap…ngalah orang nak bersanding.
Tup..tup setelah usai sholat…kawan tegur
“Ngape kau pakai baju terbalik”
Plup Blushing gilosss muka saye tapi control manco je la.Nak kena lotri?
Maaf saya bukan kaki judi..heh..heh..

Kabut emo bergelumang dihati tika pusara mak di ziarahi.Rindu dalam
sendu.Itu normal sesiapa pun akan begitu.

Mak!
Kami anak cucu mak datang berziarah menyiarami air doa yang
telah saya bersiapkan seawal subuh tadi.Semoga mak aman sejahtra
disana.Sudah lebih setahun mak tiada namun hakikatnya rindu ingat
saya masih belum surut dan reda.Rasanya baru sangat saya meratibkan
zikir tauhid di telinga mak tika nafas nazak mak.Diantara hal yang
saya sangat bersyukur mak!!,ialah rezeki saya dapat mengiringi
perjalanan sakarat mak dengan kalimah suci.Puas saya mengagahi jiwa
untuk tidak menitiskan airmata di pusara mak tapi maaf saya gagal.
Mak kemelut rindu ini tak mukin akan surut sehingga lah giliran saya
pulang ke sana juga tiba.Jikapun ada perkara yang sedikit dapat
mereda rasa ketika ini cuma ada dua mak,pertama ayat-ayat suci
Al-quran berserta doa dan keduanya si cilik Pan.
Siapa Pan?! Dia anak comel milik kawan sepersekolahan saya mak.
Anak itu sudah kematian ayah.Ibu dia telah memberi ruang untuk
saya bermesra rasa denganya.Pan sangat-sangat manja dengan saya.
Tiap kesempatan saya bertamu kerumah nya, jarang dia lekang
dari ribaan saya,terkadang tido nya pun didalam dakapan saya.Sayang
mak tak sempat bertemu dia,sekarang dia lah permata hati saya.
Tempat saya menumpang dan mencurah kasih.Allah itu maha pengasih
mak di beri Nya saya peluang megusap belai kepala si anak yatim itu
lantas dapat mengasuh hati saya untuk berlembut rasa.Pesannan akhir
mak tetap menjadi azimat hidup saya.

“Biar kita susah nak,tetapi jagan sesekali menyusahkan orang,hidup
biar berbudi jangan berbuat keji”


Semoga mak ditempatkan bersama-sama orang2 yang soleh dan tenteram
di sana.Al-Fatiha….

Demikian lah Shawal Mulia Saya.

21 comments:

usain bolt said...

bro..gua rasa apa yang lu rasa..

mak gua ada lagi tapi bapak gua dah 10 tahun pergi..

apa yang penting bro..kita jangan lupa berdoa untuk diaorang bro.. doa bukan sahaja ketika usai solat tapi berpanjangan sehingga tiba waktu solat yang berikutnya.. sekurang-kurangnya itulah bakti kita kepada mereka..itu pun belum tentu setimpal dengan jasa diaorang bro..

AL-FATHIHAH..

jawa peranakan said...

PUHHH!! bukan main manis nampaknya lu bro...

itu ke baju melayu yang lu pakai terbalik tu?

alamak..dah tau nak ambik gambar, butang la baju tu bro..habis kelihatan semua rumput2 halus tu.. wooo..boleh punahkan puasa 6 orang lain tu..

tahun ni gua tak nak buat rumah terbuka..takut nanti ada pulak org datang ramai2 hantar petisyen.. kalau hantar peti televisyen takpe la jugak..

PS-SELAMAT BERPUASA 6..6 HARI TAU..BUKAN 6 MINIT ATAU 6 JAM..

staff gomen said...

bro..
raya ke 5 gua drive dari melaka ke nilai ikut jalan lama..
sepanjang jalan gua kira ada lebih 15 kuil hindu pelbagai saiz..

masjid? 2 je..tapi papan tanda masjid-500 meter di hadapan banyak la..

PS-macam mana puak2 tu boleh kata mereka dan agama mereka ditindas? mungkin sebab papan tanda ke kuil tu tak banyak macam papan tanda ke masjid kot..

ntah la..gua tak racist..

benludin said...

pergh...ada gambar

kira bonus raya utk pengunjung blog ni la tu...

ubilepih said...

1)TQ...En.usain..insyallah..

2) JP..tu lah kalau italian pakai baju melayu mesti tak tentu arah pnyer...klamkabut..and panas..rumput2 halus?..ehh bukan carpet parsi ke?..he..heee.wa minta maaf bukan niat wa nak seksi..hii..hii

3)Staff gomen Tempat gua ada masjid keling..:)
tapi org2 tua pesan kalau jmpa ulor dgn keling..bunuh keling dulu..ha..ha..wa pun tarak racist..he..heeee

hussin lempoyang said...

kalau jumpa ular & keling,kita bunuh ular dulu maka itu bukan racist tapi environmentalist & naturalist..

selamat hari raya.

ubilepih said...

Gua macam Night Shyamalam gak syok belakun pilem sendiri kadang2..tapi still nymar-nyamar gitu..he..hee

ubilepih said...

ha..ha..en hussin lempoyang..sebenarnya gua jarang nak bunuh ulaq ni..kecuali kalau ia mengacam keselamatan...tu pun setelah bagi warning tiga kali...keling langsung gua x penah bunuh..he..hi..sebab gua suka tengok citer keling..hi..hii Italian pun macam keling gak perangainya..he..heee

roti john said...

bro.apa cerita polis tembak rambang kat lepih tu? org kata dia mental sikit.betul ke?

usain bolt said...

haha..dalam cerita keling pun banyak ular especialy ular senduk.. siap buat tugu/patung lagi..

shafinar said...

SELAMAT HARI RAYA SEMUA...MAK AIH HENSEMNYA DIA BERBAJU MELAYU..SIAP BERSONGKOK LAGI...

ubilepih said...

1)En.Roti...betul la mamat tu stress katanya so nak bagi tutup antor kat tg.rambutan la...gila senangnya senjata dan peluru bolos dari kawalan...abih camner..ini pun adengan dari citer kling gak.

2)En.Usin depa panggil Nagin kut..

3)Tq.Nat hesemnya ala kadar jerrr,kira bole lah jadi hero pilem kelasik sendiri...amcam raye orait ke?

hussin lempoyang said...

agaknya polis tu stress sebab dia dapat tau bahawa dialah polis yang paling sikit terima habuan rasuah.. member2 satu balai pun sering kutuk2 sinis..itu la yang buat beliau amat stress tu..

ubilepih said...

en.hussin manusia sekarang banyak yg tak pose;0.....bila tak pose maka byk penyakit...he..he..sakit la ni pelik2

hussin lempoyang said...

betul tu en ubilepih..

penyakit sekarang ni pun dah macam ASTRO-Macam2 Ada..

sekarang ni ada 1 penyakit sedang melanda yang disebabkan oleh MELAMIN khususnya di dalam produk susu dan tenusu dari China..

bukan itu sahaja..buah2an dan sayur2an dari China juga dikesan mengandungi bahan berbahaya tersebut..

dah ramai org khususnya kanak2 yang kena..doktor kesan ada batu karang dalam buah pinggang mereka..kesian..

maka..dalam musim2 perayaan ni,elok la kita tiru macam en.ubilepih tu..minum teh O je..

PS-kebanyakan produk dari China kini sudah disekat kemasukannya.. tapi ada satu produk yang tak kurang bahayanya masih ada dalam pasaran iaitu CHINA DOLL (pelacur dari China la tu)..bila kerajaan nak sekat dan benar2 sekat ni?

lelaki kucing said...

spek itam mahal tuh..GUCCI..itali mari..

aku setuju la.orang itali ni memang kelamkabut berbaju melayu. biasanya apa pakaian tradisi org itali?

ubilepih said...

1)Catman...haah GUCCI tapi petaling street mari..he..heee..Pakaian tradisi Itali..lu kena tengok pilem Godfather lah bro..tapi gua biasa pakai ala2 SERPICO je...nak tau siapa SERPICO cari kat u tube..he..heee..meoooowwww

2)China DOLL...ha..ha..mongalia DOLL dah habis ke...ada yg balu mali puye ka?..ha..aaa

hussin lempoyang said...

anything goes bro..maklumlah.. multiracial & PERPADUAN TERAS KEJAYAAN..china ada..mongolia ada.. jepun ada..albania ada..vietnam ada..philipine ada.. macam2 ada..

Anonymous said...

selamat raya bro...muda selalu..heheh..meorpestajiwa

Anonymous said...

selamat raya bro...muda selalu..heheh..meorpestajiwa

ubilepih said...

Selamat raye 2u2 bro...ha..ha..ha awek muda tq..bro..gua tak pakai susuk..he..hee..pakai whuduk jerrr insyallah janji hati mau baik be...salam.