Friday, October 10, 2008

Ghaib


Mulai esok panggung ini akan tutup buat seketika...bukan gua jeles sebab pelakun Hindi tu tetiba dapat pangkat Dato...tidak sama sekali...tapi gua heran gak pelakun benua Keling itu boleh dapat darjah kebesaran Tanah Jawi ni...mungkin dia ada titis darah keturunan Parameswara...maaflah gua tidak maklum akan hal itu...gua sekadar rakyat jelata yg naif.
Lagi mengherankan atuk Mat Kilau,Bahaman dan sesiapa jua prajurit
menentang penjajah yang sezaman itu tak pernah pun orang nak bagi darjah tertinggi...oooo..mereka bukan orang seni barangkali...seni bela diri
tak aci...lagi pun mereka dah mati..ha..ha..ha.

Sebenarnya mulai esok gua ke Tamaan Kayu Suci,ke Padaang Pemburuaan.
Bertemu zombie,serigala jadian serta para buniaan di sana.So gua akan
ghaib buat beberapa ketika.Sayonara

13 comments:

skid steer loader said...

ok. I found an information here that i want to look for.

ummzaid said...

tu yg koi pelik. kwn koi, salah sorang org Malaya pertama sampai ke puncak everest, sampai le ni tak de gelaran..

ni yg org gelor, SRK seberang laut,seberang benua, nampok..hak dpn mata...Mag dgn Mohandas tuh, sampai le ni tak nampok ke deme..

encik jaga diri bebaik..
ilal liqa'..

ubilepih said...

1.SKID thanks for visiting...ur are welcome may i know what kind of information that u gain here..ha..ha

2.Rabun dekat gamoknye ek...

intan said...

bro, nak gi bertapa ek... :)
zaman ni klu nak anugerah, kena jadi org seni...seni menyanyi dan berlakon. Tak pun buat aktiviti yg boleh pecah rekod malaysia / dunia wpun ntah apa-apa...

layannnzzz.

benludin a.k.a Dato` SRK said...

wa la yg menerima Datokship tu..tq org Melaka kerana minat kat wa...haha

Photographer RAZAK RAMLI said...

Pemerintah benua keling tak sibuk nak bagi pingat...kita pulak yang sibuk nak bagi...dasar lelaki kabaret betul...SRK sah murtad.Orang macam tu nak dimuliakan.Kebangangan yang teramat.

ME LAYU said...

Shah Rukh Khan dapat Dato'.. maka jadilah beliau itu Dato' Shah Rukh Khan..

dapat pulak dari bumi yang pernah mendabik dada sebagai pusat keagungan bangsa melayu dan islam satu ketika dulu..

melayu makin pelik..

ME LAYU said...

pertama sekali saya ingin mengucapkan tahniah kepada yang berbahagia dato' shah rukh khan kerana telah berjaya memperbodohkan kerajaan melaka yang satu ketika dahulu amat gah mendabik dada sebagai pusat keagungan tamadun melayu dan islam sehinggakan kerajaan tersebut menganugerahkan gelaran dato' kepada yang berbahagia dato'..

seterusnya saya juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada kerajaan negeri melaka yang satu ketika dahulu amat gah mendabik dada sebagai pusat keagungan tamadun melayu dan islam kerana telah bermurah hati memperbodohkan diri sendiri sekaligus membawa aib yang amat besar kepada bangsa melayu keseluruhannya..

diharapkan usaha murni pihak kerajaan negeri melaka ini dapat diteruskan di masa akan datang kerana masih ramai lagi bintang2 antarabangsa di luar sana yang bersedia untuk memperbodohkan kerajaan melaka dan memalukan bangsa melayu seperti encik jackie chan, encik brad pitt, puan angelina jolie, encik stephen chow, encik rajinikand, puan julia robert dan mendiang anita mui..

TAHNIAH & SYABAS KERAJAAN NEGERI MELAKA!!

ps-Bodoh punya Melaka..Patut la jadi negeri melayu pertama yang kena jajah dulu.. Jangan marah orang melaka..aku pun orang melaka jugak..

hussin lempoyang said...

semoga lu selamat pergi & selamat kembali bro..

kirim salam pada rimba..

ubilepih said...

Aslmkm semua...
TQ For all the comments...wa cuma nak jentik sikit,emmm wa bukan lah orang yg selesa untuk mencarut...wa rasa malu sebenarnya.Tetapi dalam kes ni wa rasa deme-deme tu yg kununnya melayu bistari dah patut di carut...barangkali akalfikir deme-deme tu sudah teramat berjelaga akibat terlalu banyak makan benda haram...especialy org Phg yg sudah jadi pembesar Melaka tu...otak2 deme tu memang dah macam tahi palat...itu sebab idea mereka palat-palat belaka...ha..ha..

jawa peranakan said...

BRO..
sebarang khabar dari rimba mungkin?

masih hijaukah bumbung rimba kita?
masih dinginkah embun rimba kita?
masih berkacakah sungai rimba kita?
masih bebaskah warga rimba kita?

ubilepih said...

JP...Alamnya alhamdullilah masih utuh..tapi manusianya..nazak dengan virus kuning..ha..ha

ummzaid said...

hish..encik ni, kalau kaca baca ni, gerenti dah kena bako "rumah" encik ni..

sabo encik..saborrr...