Monday, June 9, 2008

FoR-ReSt-TrEE


Berita Tivi 9Jun jam 8.00 malam.
Izinkan gua nak memaki hamun dan menyeranah
Tak pe gua maki hamun dalam bahasa Melayu dan Tamil
kalau bahasa English karang kesat sangat bunyinya.
So kerana ini blog gua,maka ini lah medan gua nak lepas geram
o.k semburan maki hamun gua berbunyi begini(dengan izin):

“PALAT,PuDeK..KiyaMak...POrah La lu Lanun"

macamana gua tak radang,2 kes pencerobahan yang di beritakan itu
memang sangat menyakitkan hati.

Kes 1

Dandut dan PELACURAN kat Ulu Yam,betul-betul kat sebelah Pejabat
Jabatan Hutan dan Surau.Dengan selamba tanpa rasa malu pegawai tu
jawab kami tak tahu dan tak sedar pekara ini berlaku,sebab kegiatan
haram ini berjalan di tengah malam…Pehh..mamat kalau lu tak jawab
lagi bagus lah daripada bagi alasan bahalul lu tu…nampak sangat
lah lu orang korup…silap haribulan ada antara lu orang yang tumpang
sekaki pancut air geli kat dangdut tu.Ala kalau tokey-tokey balak
nak entertain lu orang tak mustahil kan.?

Kes 2.

Lagi-lagi lah Pak Karam Singh membuka pekong lu orang.Lagi-lagi lah
kau orang beralasan tak cukup kaki tangan nak pantau kegiatan menceroboh
hutan.Kalau orang lain bole nampak,orang duduk K.L tu boleh perasan..lu orang punya mata dan telinga mana letak bro?!!! kat lutut ke?

Balik-balik alasan lembik kau orang tak cukup kaki tangan.
Nanti Allah cabut betul betul kaki tangan kau orang baru tahu…
Kalau pelancong bersunggut, yang peliknya kau orang marah kat pelancong,
sampai kepada menteri-menteri bising,tuduh pelancong Bias.
Sudah-sudah lah makan rasuahnya sebelum bala dari Allah sampai.
Aku kesian Pak Lah duk betempik melalak suruh hapus rasuah,
kau orang buat dek je macam pipit tuli.

Gua tau sangat lah betapa jernihnya air sungai kat Fort Mensun
dan kat Fort Telanok tu,Terisu pun sama
…gua penah duk kat atas dalam tahun awal 80an.Jernih macam
airmata..walau hujan lebat camana pun.Sekarang macam air teh tarik,
uweeek!! kesian orang-orang asli kat situ..dah lah likat dengan lumpur
tecemar racun pulak,Sampai berjangkit ke Sungai Jelai..
hatta gua kat Lipis dapat tempias sama.

Dah macam mana gua tak hangat …
Gua dapat menyalak kat Blog ni pun kira ok lah buat lepas tension,
biar pun salakan Gua seperti menyalak bukit.
Sekurang-kurangnya gua tak lah macam anjing bercawat ekor.
Lu orang tau peribahasa tu….Anjing bila takut dia tutup kote dia dengan ekor

#Di tahun-tahun 70an dan awal 80an minyak masak boleh di beli dalam bentuk kiub
di potong-potong macam sabun kat Cameron,begitulah sejuknya cuaca Cameron masa tu

1 comment:

benHARPERbenLUDIN said...

satu lagi deme lupa:

CIBAI..!

hahaha